News   /   آفريقا

بیش از 60 نظامی مصری در صحرای سینا کشته شدند

تصویر آرشیوی از انفجار بمب در منطقه ای در شبه جزیره سینا در مصر

گزارشها حاکی از آن است که دست‌کم 60 نظامی مصری در درگیری های شدید با تروریستها و انفجار خودروهای بمب گذاری شده در شبه‌جزیره‌ سینا کشته شده اند.

براساس گزارش شبکه اسکای نیوز، گروه‌های تروریستی روز چهارشنبه به چندین پایگاه نظامی در جنوب شهر شیخ زوید حمله کردند.

چندین خمپاره نیز از سوی عناصر تروریستی به پایگاه‌های نظامی ارتش مصر شلیک شد و در پی آن درگیری‌هایی میان نیروهای امنیتی مصر و تروریست‌های گروه «ولایت سینا» شدت گرفت.

این گزارش افزود تعدادی از خمپاره هایی که از سوی تکفیری‌های وابسته به گروه داعش شلیک شد به خانه‌های مسکونی اصابت کرد و تعدادی از شهروندان مصری نیز مجروح شدند.

همچنین در انفجار یک خودروی بمب‌گذاری شده در یک پایگاه‌ نظامی در شیخ زوید 10 نظامی مصری کشته و تعدادی دیگر زخمی شدند.

در همین راستا سایت کلمتی مصر گزارش داد که در پی حمله به دو ایست بازرسی، دهها تن از نیروهای ارتش مصر کشته و زخمی شدند.

یک منبع امنیتی نیز گفت ارتش مصر در حملات هواپیماهای آپاچی توانست 22 تن از عناصر تکفیری «ولایت سینا» را به هلاکت رسانده و تعدادی دیگر را مجروح کند.

مرکز پلیس العریش در محاصره

در تازه‌ترین تحولات در پی حملات تروریست‌های گروه «ولایت سینا» به شبه‌جزیره‌ی سینا، عناصر تکفیری، مرکز پلیس العریش را در شمال این منطقه محاصره کردند.

به گزارش سایت الیوم السابع مصر، در پی وقوع دو انفجار دیگر در شمال سینا، درگیری‌های دیگری در این منطقه رخ داد. شدت انفجارها به قدری بود که منازل مسکونی را نیز به لرزه در آورد.

براساس گزارش سایت اخبارک نت مصر، یک زن و 5 تن از اعضای خانواده‌اش در جریان این حملات کشته شده‌اند. همچنین یک دختر نوجوان 15 ساله نیز در اثر اصابت گلوله جان خود را از دست داد.

عبد الفتاح حرحور، استاندار شمال سینا در پی انفجارهای امروز و استمرار درگیری‌ها، وضعیت اضطراری اعلام کرد و دستور داد یک گروه عملیات ویژه تشکیل شود. گروه «ولایت سینا» وابسته به گروه تروریستی داعش مسئولیت این حملات را برعهده گرفت.

ا س ن/س م ل / دب


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku