آغاز عملیات «سیل سهمگین» برای پاکسازی کامل بیجی

تصویر آرشیوی از نیروهای امنیتی عراق

نیروهای ارتش عراق با کمک نیروهای داوطلب مردمی به منظور پاکسازی کامل منطقه بیجی در استان صلاح الدین عملیاتی تحت عنوان «سیل سهمگین» (السیل الجارف) را آغاز کرده‌اند.

 به گزارش الفرات نیوز، در چارچوب این عملیات ارتش و نیروهای داوطلب مردمی روز دوشنبه (8 تیر) موفق شدند کنترل بزرگراه «تل ابوجراد» در غرب بیجی را از تروریست‌های تکفیری داعش بازپس بگیرند.

 نیروهای عراقی در طول این عملیات شمار زیادی از تروریست‌ها را به هلاکت رساندند.

 در یک فایل ویدئویی، پلیس فدرال عراق به همراه نیروهای داوطلب مردمی در حال عبور از بزرگراه تل ابو جراد به چشم می‌خورند و جنازه‌های تروریست‌های داعش نیز در این فیلم دیده می‌شود.

این تصاویر همچنین نشان می‌دهد که نیروهای عراقی در این عملیات، مقادیر زیادی از تسلیحات و مهمات تروریست‌ها را منهدم کردند.

خبرگزاری السومریه نیوز روز دوشنبه از آغاز عملیات سیل سهمگین از سوی نیروهای امنیتی عراق و نیروهای داوطلب مردمی خبر داد و گفت که نیروهای عراقی برای پاکسازی مناطق باقیمانده بیجی از دست داعش همچنان به پیشروی خود ادامه می‌دهند.

به گفته یک منبع آگاه، نیروهای ارتش به همراه نیروهای پلیس و داوطلب از جمله گردان‌های حزب الله در این عملیات شرکت دارند.

شایان ذکر است منطقه بیجی که در شمال شهر تکریت مرکز استان صلاح الدین قرار دارد شاهد درگیری‌های شدیدی بین نیروهای مشترک عراقی و تروریست‌های داعش بوده است.

سرتیپ عبد الامیر الزیدی، فرمانده عملیات نظامی دجله نیز گفت نیروهای این تیپ توانستند هجوم تروریست‌های داعش به میدان‌های نفتی علاس و عجیل در استان صلاح الدین را ناکام بگذارند.

 الزیدی همچنین خاطر نشان کرد که دست‌کم 11 تروریست داعش در این عملیات کشته شدند و یک خودروی داعش نیز منهدم شد.

ع ع/ز س/س م ل/ح ع


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku