ارتش اسرائیل اجرای یک مانور نظامی را نزدیک غزه آغاز کرد

سربازان اسرائیلی یک قبضه تانک را در مانور نظامی در حومه نوار غزه هدایت می‌کنند، 7 ژوئن 2015 (AFP).

به گزارش پرس تی‌وی نیروهای اسرائیلی اجرای یک مانور نظامی یک هفته‌ای را در حومه نوار غزه آغاز کرده‌اند.

این مانور که روز یکشنبه (7 تیر) آغاز شد در چند روز آینده ادامه خواهد داشت.

تل آویو گفته است هدف از اجرای این تمرینات نظامی «آماده» نگه داشتن سربازان اسرائیلی مستقر در نزدیکی نوار غزه برای هر گونه تهاجم احتمالی به این منطقه است.

این مانور عمدتا در صحرای نقب غربی در نزدیکی شهرک اسرائیلی سدروت برگزار می‌شود.

محمد مصری، کارشناس نظامی از کرانه باختری اشغالی در این باره به خبرنگار پرس تی‌وی گفت: «این مانور‌های ارتش از پیش برنامه ریزی شده است. این تمرینات چیز جدیدی نیست اما این بار مانورها در مناطق نزدیک نوار غزه برگزار می‌شود.»

مصری افزود: «طبق ادعاهای اسرائیل این مانورها برای سنجش میزان آمادگی تل آویو برای مقابله با حملات راکتی احتمالی از نوار غزه صورت می‌گیرد.»

تعدادی از تجهیزات مختلف از جمله تانک، راکت و واحدهای توپخانه رژیم اسرائیل در این تمرینات نظامی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

عصمت منصور، کارشناس امور اراضی اشغالی  نیز در این باره گفت: «اسرائیل در قبال نوار غزه به شیوه متفاوتی برخورد می‌کند. اگر یک راکت از غزه به سوی اراضی اشغالی شلیک شود «حتی اگر آسیبی هم به دنبال نداشته باشد اسرائیل را به اتخاذ اقدامات تنبیهی علیه مردم این منطقه وادار می‌‌کند. اسرائیل در رابطه با نوار غزه همواره فکر می‌کند که راه‌حل نظامی تنها راه برای برخورد با این باریکه تحت محاصره و مردم آن است.»

رژیم اسرائیل اغلب مانورهای نظامی در سراسر اراضی فلسطینی برگزار می‌کند.

ارتش اسرائیل سال جاری میلادی نیز در کرانه اشغالی باختری مانورهای نظامی برگزار و ادعا کرد که این بخشی از آمادگی‌ها برای رویارویی با وخامت احتمالی اوضاع امنیتی در این منطقه است.

کودکان فلسطینی از کنار ساختمان‌های ویران شده در تهاجم 50 روزه اسرائیل به نوار غزه عبور می‌کنند، 22 ژوئن 2015 (AFP).
کودکان فلسطینی از کنار ساختمان‌های ویران شده در تهاجم 50 روزه اسرائیل به نوار غزه عبور می‌کنند، 1 تیر 1394 (عکس از AFP).

تحلیلگران عقیده دارند مانورهای اخیر با هدف آمادگی برای تهاجم نظامی آتی به نوار غزه صورت می‌گیرد.

رژیم اسرائیل به دلیل آخرین تهاجم خود به نوار غزه که در تابستان گذشته صورت گرفت هنوز هم با انتقادهای جامعه جهانی روبرو است.

در این حمله دست‌کم 2 هزار و 200 فلسطینی جان خود را از دست دادند و 11 هزار نفر نیز زخمی شدند.

طبق اعلام مقامات بهداشتی غزه از میان این قربانیان 578 نفر را کودکان و حدود 260 نفر را زنان تشکیل می‌دادند و بیش از 3 هزار و 100 کودک نیز در جنگ غزه زخمی شدند.

براساس اعلام سازمان ملل متحد حدود هزار و 500 کودک نیز در این جنگ یتیم شدند.

طبق اعلام آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) حدود 100 هزار نفر هنوز در غزه بی‌خانمان هستند.

ز س/س م ل/ح ع

 


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku