News   /   اروپا

گزارش: افزایش خشونت علیه زنان و دختران در انگلیس و ولز

افزایش خشونت علیه زنان و دختران در انگلیس

آمارهای جدید نشان می‌دهد که میزان محکومیت‌ها در انگلیس و ولز به اتهام جنایت علیه زنان و دختران در سال 2014 افزایش یافته و به مرز هشدار رسیده است.

آمارهای منتشره از سوی خدمات دادستانی سلطنتی انگلیس حاکی از آن است که 78 هزار و 773 نفر به اتهام خشونت علیه زنان محکوم شده‌اند که این رقم در مقایسه با سال پیش از آن با رشد 16.9 درصدی همراه بوده است.

این پرونده‌ها شامل تجاوز جنسی، سوء استفاده از کودکان، خشونت خانگی و خشونت برای حفظ خانواده بوده است. اگرچه اکثریت محکومان مربوط به پرونده‌های خشونت خانگی (68 هزار و 601 مورد)، تجاوز (2 هزار و 581 مورد)، تجاوز جنسی (7 هزار و 591 مورد) و سوء استفاده از کودکان (7 هزار و 469 مورد) بوده است.

این آمارها همچنین از افزایش دادرسی‌های موفقیت آمیز خبر می‌دهد. بر این اساس، 107 هزار و 100 پرونده مربوط به آزار و اذیت جنسی در 12 ماه اخیر تحت بررسی و پیگرد قرار گرفته است. اکثریت متهمان، حدود 60 درصد، در رده سنی 25 تا 59 ساله بودند. اگرچه حتی متهمانی 10 ساله نیز در این بین وجود داشتند.

لز دیویس از موسسه حمایت از کودکان در دانشگاه لندن در گفتگو با پرس تی وی گفت: «من فکر می‌کنم  واقعیت این است که توجه جامعه  به گزارش‌های حمایت از کودکان، تعداد دادرسی‌ها را افزایش داده است. فشار بر مقامات برای رسیدگی به گزارش‌ نجات یافته‌گان و کودکان در سال‌های اخیر کاملا افزایش یافته است. بنابراین چیزی که اکنون شاهد آن هستیم، نتیجه همان فشار به منظور اجرای عدالت برای نجات‌یافته گان است.»

براساس اعلام خدمات دادستانی سلطنتی، بررسی درباره‌ی تجاوزهای جنسی پس از افشای سوء استفاده جنسی جیمی سویل، مجری پیشین بی‌بی‌سی، گسترش یافته است. سویل 63 نفر را مورد سوء استفاده جنسی قرار داده بود. در میان قربانیان، کودکانی هشت ساله نیز به چشم می‌خوردند اما این رسوایی یک سال پس از مرگ وی در سال 2012 رسانه‌ای شد.

کیتی راسل سخنگوی «بحران تجاوز در انگلیس و ولز» درباره‌ی این گزارش گفت: «مشخص است که پیشرفت‌هایی در جهت واکنش به این جنایت‌های تخریب کننده، حاصل شده است.»

براساس این گزارش، نرخ محکومیت‌ها حدود 57 درصد کاهش یافته است؛ این در حالی است که تعداد افراد متهم شده به تجاوز به رکوردی تازه رسیده است.

راسل گفت این گزارش نشان می‌دهد که ما هنوز با برقراری عدالت برای زنان و دخترانی که هدف خشونت و سوء استفاده جنسی قرار گرفتند، فاصله داریم.

سارا گرین مدیر «ائتلاف پایان خشونت علیه زنان» نیز گفت: «افزایش دادرسی‌ها نشان از آن دارد که زنان بیشتری به دنبال عدالت هستند، به عنوان مثال تعداد افراد تحت تعقیب به دلیل تجاوز و سوء استفاده از کودکان بسیار افزایش یافته است.»

اگرچه برخی کارشناسان می‌گویند مقامات انگلیس باید اقدامات دیگری انجام دهند تا قربانیان با راحتی بیشتری بتوانند پرونده‌ی خود را دنبال کنند.

دیویس در گفتگو با پرس تی‌وی گفت: «تغییر در همه‌ی سطوح سیاسی و مشخصاً قضایی که نقش بسزایی در روند نشنیدن صدای کودکان قربانی شده دارند، ضروری است. ساختارها و موانع ایجاد شده برای ارائه‌ی مدارک کودکان، موضوع اصلی است. ما کودکان را در هر سنی که باشند مورد آزمایش قرار می‌دهیم و این موضوع واقعا وحشتناک است.

م ر/س م ل/م ح 

 

 

 


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku