رژیم اسرائیل قانون تغذیه اجباری زندانیان فلسطینی را تصویب کرد

زندانیان فلسطین در زندان‌های رژیم اسرائیل که در ماه مارچ 2015 در پی اوضاع بسیار بد زندان به اعتصاب دست زدند (العرب الیوم)

کابینه رژیم اسرائیل قانون تغذیه اجباری زندانیان فلسطینی را که به اعتصاب غذا دست زده‌اند، تصویب کرد.

به گزارش شبکه‌ی تلویزیونی دوم اسرائیل، این رژیم روز یکشنبه قانون تغذیه اجباری زندانیان فلسطینی را که به اعتصاب غذا دست زده‌اند، تصویب کرد.

جلعاد اردان وزیر امنیت داخلی در کابینه رژیم اسرائیل کسی که پیشنهاد این قانون را مطرح کرده بود، گفت: «اسرائیل به زندانیان فلسطینی اجازه نخواهد داد که از اعتصاب غذا به عنوان یک اهرم فشار علیه تلآویو استفاده کنند.»

اردان اشاره کرد وی برای اجرای نهایی این قانون بسیار مصمم است و تا کسب رضایت کنست پیش خواهد رفت.

به استناد این قانون زندانیان فلسطینی که به اعتصاب غذا دست زده‌‌اند، در صورتی که خطری جان آنان را تهدید کند، وادار به غذا خوردن خواهند شد.

این در حالی است که نمایندگان عرب‌ کنست اسرائیل با تصویب این قانون مخالفت کردند.

مسعود غنایم یکی از نمایندگان عرب کنست اسرائیل در این باره گفت زندانیان حق دارند برای منعکس کردن رنج و سختی‌های خود به اعتصاب غذا دست بزنند.

از طرفی دیگر احمد الطیبی یکی دیگر از نمایندگان عرب کنست اسرائیل این قانون را «غیر انسانی» توصیف کرد.

در همین راستا شیخ خضر عدنان یکی از رهبران جنبش جهاد اسلامی فلسطین در اعتراض به بازداشت اداری خود، در 40 روز اخیر اعتصاب غذا کرده است.[بیشتر بخوانید]

در حال حاضر بیش از 6500 فلسطینی در زندان‌های رژیم اسرائیل زندانی هستند. گزارش‌ها حاکی از آن است که این زندانیان در 17 زندان این رژیم در اسارت هستند. در بین این زندانیان 400 تن از فلسطینیان نوار غزه هستند که با حکم‌های بسیار سنگین روبرو شده‌‎اند.

ع ع/م ر/م ح 

 


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku