ارتش عراق 7 روستای دیگر در استان انبار را آزاد کرد

سربازان ارتش عراق به همراه نیروهای بسیج مردمی 7 روستای استان الانبار را از تروریستهای داعش پاکسازی کردند

به گزارش پرس تی وی ارتش عراق با کمک نیروهای بسیج مردمی 7 روستای دیگر در استان الانبار در غرب این کشور را از دست گروه تروریستی داعش آزاد کرد.

دهها تروریست از جمله هفت فرمانده ارشد داعش در طی عملیات آزادسازی این روستاها که واقع در شمال شرق شهر «الکرمه» هستند به هلاکت رسیدند. تعدادی از پایگاههای متعلق به تروریستها نیز در شمال غربی این شهر هدف حمله هوایی ارتش عراق قرار گرفتند.  

به گفته عباس عبد سعد، فرمانده گردان هشتم نیروهای مردمی «این منطقه دروازه اصلی بغداد است. داعش در ماههای اخیر از آنجا برای اعزام خودروهای بمب گذاری شده به بغداد استفاده می کرد."

مبارزان عراقی در تلاش هستند کنترل شدیدی بر این مناطق داشته باشند تا امنیت حومه بغداد، پایتخت را افزایش دهند.

عبد الامیر الشمری، فرمانده «عملیات بغداد» روز شنبه (23 خرداد) اعلام کرد نیروهای امنیتی حمله‌ی تروریست های داعش به الکرمه را خنثی کردند. در این حمله داعش قصد داشت با استفاده از چهار خودروی بمب گذاری به این شهر حمله کند که ضد حمله موشکی نیرویهای عراقی مواجه شد. تمامی مهاجمان شرکت کننده در این حمله به هلاکت رسیدند.

ارتش عراق و نیروهای داوطلب مردمی دوشنبه گذشته کنترل بیش از 10 منطقه اصلی در شهر الکرمه را بدست گرفتند و روز سه شنبه نیز حمله پیکارجویان داعش به مقر ارتش در این شهر دفع شد.

الکرمه در 16 کیلومتری شمال شرق شهر فلوجه، در انبار، و 48 کیلومتری غرب بغداد واقع شده است.

بازپس گیری این مناطق، خط تدارکاتی داعش به شهر الرمادی، مرکز انبار، که در کنترل این گروه تروریستی است را قطع کرد.

این گروه تروریستی حملات مرگبار خود را در سوریه از مارس 2011 آغاز کرد و سپس عملیات تروریستی خود را از اوایل ژوئن سال گذشته به عراق گسترش داد. تروریست‌ها ابتدا کنترل موصل را در دست گرفتند و بعد از آن به سوی مناطق سنی نشین این کشور پیشروی کردند.

عناصر این گروه بدنام تروریستی مرتکب جنایت‌های هولناکی علیه پیروان همه مذاهب و اقلیت‌های قومی از جمله شیعیان، سنی‌ها، کردها و مسیحیان شده‌اند که از جمله این جنایات سر بریدن در ملاء عام است.

ا ف / د ب


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku