شکایت اردوغان از رهبر مخالفان دولت در قائله «توالت‌های طلایی» کاخ ریاست جمهوری

رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه (تصویر از AP)

رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه از یکی از رهبران مخالفان دولت به خاطر آن که وی را به نصب توالت‌های طلایی در محل اقامتش متهم کرده شکایت کرده است. این جنجال شش روز پیش از انتخابات عمومی ترکیه پیش آمده است.

معمر چمال اغلو، وکیل اردوغان خواهان دریافت غرامتی به ارزش 100 هزار لیره ترکیه معادل 37 هزار و 300 دلار از «کمال قلیچداراغلو» رهبر اپوزیسیون است، که اردوغان را به نصب توالت‌های طلایی در کاخ ریاست‌جمهوری تازه تاسیس متهم کرده است.

نمای بیرونی از عمارت مجلل رئیس جمهور ترکیه (AP)

اردوغان قلیچداراغلو، رئیس حزب جمهوری خلق را به چالش کشیده که به کاخ بیاید و خودش به بازرسی محل بپردازد.

وی خطاب به رقیب خود گفته: «آهای، قلیچداراغلو، کی از توالت‌ها بازدید و آن‌ها را تمیز کردی که متوجه شدی روکش طلا دارند.»

قلیچداراغلو با رد این دعوت، پاسخ رئیس‌جمهور را در شبکه «سی‌ان‌ان ترک» اینگونه داد: «من چشمان آن کسانی را که آن توالت‌ها را تمیز می‌کنند می‌بوسم. مستخدمینی که معاش کودکانشان را تامین می‌کنند. همین پاسخ کافی است.»

کمال قلیچداراغلو رهبر حزب جمهوری‌خواه خلق مخالف ترکیه

وی افزود: «من از شهوت اردوغان به طلا، دلار و یورو خبر دارم.»

رئیس‌جمهور ترکیه بارها به خاطر صرف 490 میلیون یورو از پول مالیات دهندگان برای احداث محل اقامت رسمی جدیدش مورد انتقاد بوده است.

در همین حال، اتحادیه مهندسان و معماران ترکیه نیز با پیوستن به این مناقشه ادعا می‌کند که ارزش توالت‌های نصب شده در کاخ ریاست‌جمهوری معادل 10 هزار لیره ترکیه یا حدود 3 هزار و 700 دلار است.

نمای بیرونی از محل اقامت مجلل رئیس جمهور ترکیه (AP)

این کاخ بیش از هزار و 100 اتاق دارد و در زمینی به مساحت 200 هزار متر مربع در حومه آنکارا ساخته شده است. ظاهرا این کاخ 30 برابر کاخ سفید وبزرگتر از کاخ ورسای فرانسه است.

این قائله در آستانه انتخاباتی [بیشتر بخوانید] پیش آمده که حزب عدالت و توسعه اردوغان امیدار است دو سوم اکثریت را به خود اختصاص دهد.

م ص/م ح

 


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku