News   /   آفريقا

ادامه درگیری‌های خونین سومالی

تصویر آرشیوی از نیروهای پلیس اتیوپی که به نقض حقوق بشر متهم هستند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه به نقل از مسؤولان و بزرگان قبایل، دست‌کم 35 تن عمدتا غیرنظامی در درگیری‌‌های هفته گذشته در روستاهای اطراف مرز سومالی با اتیوپی کشته شده‌اند.

این منابع یکشنبه (10 خرداد) عنوان کردند این درگیری‌ها میان نیروهای شبه‌نظامی قبیله‌ای و افراد پلیس لیو، یگان پارلمان اتیوپی فعال در منطقه قومی سومالیِ اتیوپی در گرفت.

حسین وحلیه ایرفو، فرماندار منطقه گالگادود در مرکز سومالی به خبرنگاران گفت: «پلیس لیو به غیرنظامیان بی‌گناه حمله کرد. آن‌ها به روستائیان یورش می‌برند و مردم دامدار را می‌کشند.»

وی افزود: «دولت سومالی با اطلاع از این درگیری‌ها مداخله دولت اتیوپی و نیروهای اتحادیه آفریقا در سومالی را خواستار شد.»

به گفته منایع محلی، این درگیری‌ها هفته گذشته آغاز و جمعه تشدید شد.

محمد گارانه از بزرگان قبیله‌ای در منطقه گوریسِل که مجروحان به آنجا منتقل شدند، در گفتگویی تلفنی گفت: «این خشونت‌ها منطقه وسیعی را تحت تاثیر قرار داده و آمار تلفات بسیار بالا است، تاکنون 35 جسد شمارش شده است.»

به گفته داود معلم یکی دیگر از بزرگان قبیله، نیروهای لیو با نزدیک به 45 تن را کشتند.

علی عمر، مدیر بیمارستان اصلی منطقه گوریسل اظهار داشت: «ما 29 مجروح را که اکثرا غیرنظامی هستند پذیرش کردیم. بسیاری امکان آمدن به اینجا را ندارند. در میان آنان زنان و کودکانی هستند که دچار جراحات شدید ناشی از اصابت گلوله هستند.»

بنا بر گزارش‌ها، دلیل بروز این درگیری‌ها مشخص نیست، اما این نا آرامی ها با درگیری‌های جاری میان نیروهای اتحادیه آفریقا و شورشیان الشباب وابسته به القاعده در جنوب کشور مرتبط نیست.

برخی منابع می‌گویند این درگیری ناشی از تجاوز یکی از افراد پلیس لیو به یک زن بومی بوده است.

م ص/ ح ع

 


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku