News   /   آمريکا

معترضان در نیویورک برخورد با افسران قاتل را خواستار شدند

تصویری از معترضان امریکایی که با راهپیمایی در بروکلین بریدج، برخورد با افسران عامل قتل اریک گارنر را خواستارند(29 می 2015، عکس ازAFP)

شمار زیادی از معترضان با آمدن به خیابان‌های نیویورک با به نمایش گذاشتن مراتب خشم خود از خشونت پلیس، برخورد با افسران عامل قتل اریک گارنر، یک امریکایی آفریقایی تبار را خواستار شدند.

شرکت کنندگان در این اعتراضات که جمعه شب برگزار شد از مقابل مقر اداره پلیس نیویورک در منهتن تا ساختمان دیوانعالی فدرال در بروکلین راهپیمایی کردند.

پلیس امریکا در 17 ژوئیه 2014 میلادی هنگام بازداشت گارنر 43 ساله در جزیره استاتن قفسه سینه وی را فشار داد و او را خفه کرد.

ویدئوی ضبط شده از صحنه قتل گارنر، با شش فرزند و دو نوه، به دست این پلیس امریکایی در سراسر کشور منتشر شد؛ این ویدئو که با یک تلفن همراه ضبط شد نشان می‌دهد دنیل پنتلیو قفسه سینه‌ی گارنر را به شدت فشار می‌دهد و او نیز پشت سر هم به این افسر پلیس می‌گوید: «نمی‌توانم نفس بکشم.»

این درحالی بود که هیات منصفه دادگاهی در نیویورک، دنیل پنتلیو، افسر پلیس عامل قتل وی را تبرئه کرد.

شرکت کنندگان در این تظاهرات همچنین علیه خشونت پلیس و تبعیض نژادی شعار سردادند. آن‌ها همچنین با خود پلاکاردهایی حمل می کردند که بر روی برخی از آن‌ها نوشته شده بود : «زندگی سیاهان مهم است.»

امریکا اخیرا صحنه برخوردهای خشونت آمیز مکرر پلیس با سیاهپوستان بی دفاع بوده است.برخوردهای خشونت آمیز پلیس علیه سیاهپوستان از جمله مایکل براون در فرگوسن، تامیر رایس در کلیولند اوهایو و والتر اسکات در چارلستون شمالی در ایالت کارولینای جنوبی اعتراضات گسترده‌ای را به دنبال داشته است.

ناآرامی اخیر در بالتیمور در اعتراض به قتل فردی گری، از زمان اعتراضات در فرگوسن یکی از خشونت آمیزترین این اعتراضات بوده است. اعتراضات در فرگوسن در پی تیراندازی مرگبار یک افسر سفید پوست علیه یک جوان 18 ساله سیاهپوست برگزار شد.

 خشونت پلیس و استفاده از روش‌های خشونت‌آمیز غیرضروری در سال‌های اخیر سبب نگرانی بسیاری از مردم امریکا شده است. به گزارش شورای مطالعات سیاست پلیس، پلیس امریکا هر ساله به طور متوسط هزار نفر را به ضرب گلوله به قتل می‌رساند.

ن ام/ دب


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku