آغاز عملیات آزاد سازی الرمادی از حصیبه شرقی

آغاز بزرگترین عملیات آزاد سازی الرمادی از حصیبه شرقی

نیروهای امنیتی عراق بخشی از عملیات آزاد سازی شهر الرمادی را از سمت حصیبه شرقی را آغاز کرده اند.

یک منبع عالی رتبه نظامی در کمیته داوطلبان شیعه روز جمعه (8 خرداد) این عملیات را بزرگترین عملیات آزاد سازی رمادی نامید.

بنا به گزارش سایت السومریه نیوز این منبع که نامش فاش نشد گفت این عملیات با حضور نیروهای واکنش سریع وابسته به «گردان السلام» و کمیته داوطلبان شیعی رهبری می‌شود.

سرتیپ عراک الفهداوی، فرمانده نیروی پلیس استان الانبار در مصاحبه با گزارشگر شبکه البغدادیه اعلام کرد نیروهای امنیتی عراق در بخش جنوبی رمادی پیشرویهای چشمگیری داشته اند.

شایان ذکر است که حیدر العبادی نخست وزیر عراق روز 4 خرداد وعده داده بود رمادی در طی چند روز به طور کامل از دست داعش آزاد می‌شود.

این در حالی است که نیروهای «گردان الجهاد» از گروه‌های وابسته به «بسیج مردمی» (الحشد الشعبی) روز گذشته از به اسارت گرفتن بیش از 90 تن از عناصر تروریستی داعش در استان صلاح الدین خبر داده بودند.

سایت الفرات نیوز به نقل از «گردان الجهاد» نوشت: «نیروهای ارتش کنترل مناطق التهامه، الرمیلات والفرحانی تا اسحاقی را کاملا در دست گرفتند.»

در ادامه این گزارش آمده است: «منطقه الجزیره نیز از وجود عناصر تروریستی پاکسازی شد.»

از سوی دیگر نیروهای ارتش عراق با کمک داوطلبان شیعه روز گذشته در شهرک قائم در استان الانبار 63 تن از تروریستهای تکفیری داعش را به هلاکت رسانده یا زخمی کردند.

بنا به گزارش سایت السومریه نیوز عراق، 18 تن از تروریستها نیز در منطقه الکرمه به هلاکت رسیدند.

این گزارش افزود نیروهای مشترک و نیروی هوایی عراق همچنین با عملیات گسترده در منطقه ابوشهاب در رمادی 16 تن از عناصر داعش را کشتند و 9 تن دیگر را زخمی کردند. 

ا س ن/ز س/د ب


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku