«شهر تاریخی پالمیرا همچنان در کنترل نیروهای سوری است»

تصویر آرشیوی از یک نظامی سوری در شهر تاریخی پالمیرا

یک مقام سوری می گوید تمامی مناطق شهر تاریخی پالمیرا (تدمر) در کنترل نیروهای ارتش سوریه است.

به گزارش سایت سوریه الان، طلال البرازی، استاندار حمص در غرب سوریه افزود کمکهای نظامی زمینی و هوایی برای دفاع از این شهر در مقابل حملات گروه تروریستی داعش به آنجا ارسال شده است.

این در حالی است که در گزارشها آمده بود عناصر تکفیری داعش در نزدیکی‌های این شهر هستند و در پی آن بسیاری از سازمانهای جهانی خواستار حمایت از این شهر تاریخی شده بودند.

سازمانها و انجمن‌های بین المللی از بیم تکرار تجربه تخریب آثار باستانی دو شهر موصل و نمرود در عراق توسط داعش در این باره هشدار داده بودند.

شایان ذکر است که هواپیماهای نظامی ارتش پایگاههای تروریستها در اطراف این شهر را بمباران کردند.

پالمیرا یکی از قدیمی‌ترین شهرهای تاریخی دنیا است که بین رود فرات و دریای مدیترانه در نزدیکی شهر حمص قرار دارد. این شهر بناها و آثار تاریخی یونانی و رومی را در خود جای داده است.

تصویر آرشیوی از یک تانک ارتش سوریه

پیشروی‌های ارتش سوریه

از سویی دیگر نیروهای ارتش سوریه 19 خودروی زرهی افراد مسلح در حومه شهر ادلب را منهدم و خسارات شدیدی به آنان وارد کردند و دهها تن از افراد جبهه النصره را نیز ازپادرآوردند.

ارتش سوریه در حومه بخش شرقی شهر الحسکه پس از اینکه خسارت‌های شدیدی به گروههای مسلح وارد کرد، کنترل 8 روستا را مجددا در دست گرفت.

بنا به گزارش سایت جهینه نیوز، نیروهای کرد نیز با پیشروی در مناطق مختلف توانستند 23 روستا ومزرعه از توابع تل تمر را تصرف کنند.

ادامه اعدام غیر نظامیان

این درحالی است که عناصر تکفیری داعش روز گذشته 23 غیر نظامی را اعدام کردند.

به گزارش سایت العهد به نقل از خبرگزاری فرانسه، نیروهای تروریستی داعش در روستایی در نزدیکی شهر پالمیرا 23 غیر نظامی سوری را اعدام کردند که 9 کودک نیز در میان آنان به چشم می‌خوردند.

عناصر تکفیری داعش پیش از این نیز در یک اقدام وحشیانه دیگر 26 غیر نظامی را به اتهام همکاری با دولت سوریه اعدام کرده بودند.

طبق این گزارش گروه داعش سر 10 تن از اعدام شدگان را از تن جدا کرده بود.

ا س ن/ز س/د ب


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku