داعش برای آزدی گروگان‌های آشوری 22 میلیون دلار باج می‌خواهد

تصویری از داعش در سوریه

گروه تروریستی داعش برای آزادی صدها تن از گروگان‌های مسیحی آشوری که در سوریه تحت اسارت این  گروه تروریستی هستند، 22 میلیون دلار باج خواهی کرده است.

به گزارش روزنامه القدس العربی به نقل از خبر گزاری آلمان، شبکه حقوق بشر آشوری‌ها اعلام کرد مذاکرات جاری بین تروریست‌های داعش و رهبران آشوری برای آزادی  212 تن از مسیحیان آشوری که در تاریخ 23 فوریه ربوده شده‌اند، متوقف شده است.

این منابع بیان کردند که داعش برای رهایی این گروگان‌ها درخواست باج 22 میلیون دلاری کرده است. 

روزنامه القدس العربی گزارش داد، شبکه حقوق بشر آشوری‌ها در بیانیه‌ای اعلام کرد مقام‌های مذاکره کننده گفته‌اند که مذاکرات به بن بست رسیده زیرا خانواده‌های این گروگان‌ها قادر به پرداخت این مبلغ نیستند.  

این گزارش از سرنوشت نامشخص این افراد ابراز نگرانی کرده و از این گروه تروریستی خواست تا هر چه سریعتر این بی‌گناهان را آزاد کند.

این گروگان‌ها در تاریخ 23  فوریه گذشته در حمله گروه تروریستی داعش به روستاهای شمالی استان حسکه به اسارت گرفته شده‌اند. از مجموع 212 آشوری به گروگان گرفته شده، 84 تن زن، 39 نفر کودک و باقی افراد مسن هستند.

شبکه العربیه گزارش داد داعش در حمله 23 فوریه به مسیحیان در استان حسکه سوریه، 235 تن از آشوری‌های مسیحی را  ربود و مناطق زیادی را از این استان به دست گرفت.

العربیه در ادامه عنوان کرد که داعش پس از مدتی 23  تن از گروگان‌ها را آزاد کرد ولی 212 نفر از آنان در اسارت داعش باقی ماندند.

ف ع/م ر/م ب


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku