دادگاه تجدید نظر حکم بازداشت نبیل رجب را تمدید کرد

تصویری از نبیل رجب فعال حقوق بشر بحرین

دادگاه تجدید نظر بحرین بازداشت نبیل رجب فعال حقوق بشر را تا تاریخ 14 می  تمدید کرده است. 

به گزارش خبرگزاری «مرآة البحرین»، دادگاه تجدید نظر شهر منامه پایتخت بحرین اعلام کرد دادستانی کل تصمیم گرفت تا بازداشت نبیل رجب فعال حقوق بشر بحرین تا تاریخ 14 می تمدید کند تا بررسی‌ها درباره اتهامات وی تکمیل شود.

این دادگاه  که نبیل رجب را به اتهام توهین به ارتش و وزارت کشور به شش ماه حبس محکوم کرده بود، بازداشت وی را به منظور بررسی و تکمیل پرونده تا 10 روز دیگر تمدید کرد.

نیروهای امنیتی بحرین روز 13 فروردین نبیل رجب را در روستای بنی جمره واقع در غرب منامه، پایتخت بحرین دستگیر کردند. دادستانی کل بحرین روز 6 اردیبهشت دستور داد تا بازداشت وی بمنظور تکمیل تحقیقات درباره اتهامات وی برای 15 روز دیگر تمدید شود.

نواف العوضی رئیس دادستانی شهر منامه چندی پیش عنوان کرد نبیل رجب به اتهام نشر اکاذیب و انتشار شایعاتی که ممکن است به امنیت کشور و عملیات نظامی نیروهای مسلح آسیب برساند وهمچنین اهانت به یک هیأت نظامی بازداشت شده است.

پیش‌تر، اتحادیه خبرنگاران بحرین دستگیری نبیل رجب و فاضل عباس رئیس جمعیت تجمع دمکراتیک ملّی بحرین را محکوم و آزادی فوری آنان را خواستار شده بود.

اتحادیه خبرنگاران بحرین خاطر نشان کرد اختلاف نظر با رژیم و تصمیمات سیاسی داخلی و یا خارجی کشور و یا حتی درخواست اصلاحات نباید به محدود کردن آزادی‌ رسانه‌ و بازداشت فعالان سیاسی و حقوق بشر منجر گردد.

ف ع/م ر/م ب


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku