News   /   آفريقا

سوء استفاده جنسی نیروهای فرانسوی از کودکان در آفریقای مرکزی

گشت زنی نیروهای فرانسوی در بانگوئی، پایتخت جمهوری آفریقای مرکزی (عکس از AFP)

سربازان فرانسوی مستقر در جمهوری آفریقای مرکزی به بهره کشی جنسی از کودکان پناهجو و تحویل غذا به آنها تنها در ازای رابطه جنسی متهم شده‌اند.

روزنامه گاردین چهارشنبه در گزارشی اعلام کرد کودکان پناهجوی ساکن بانگوئی، پایتخت جمهوری آفریقای مرکزی در سال 2014 مجبور شده‌اند برای دریافت غذا به خواسته‌های جنسی سربازان فرانسوی که به عنوان صلحبانان سازمان ملل در این کشور حضور دارند، تن بدهند.

این گزارش با عنوان سوء استفاده جنسی از کودکان توسط نیروهای مسلح بین المللی از سوی گروه «جهان عاری از ایدز» منتشر شد.

در این گزارش، یک پسربچه 9 ساله  درباره شیوه‌ای که سربازان فرانسوی او و دوستانش را هنگام مطالبه غذا به انجام اعمال جنسی مجبور کردند، به ارائه توضیح می‌پردازد.

پائولا داناوان، از مدیران گروه جهان عاری از ایدز گفت: «سوء استفاده‌های جنسی رایج از سوی صلحبانان که اینجا افشا شد و بی توجهی تکان دهنده سازمان ملل به قربانیان، نفرت انگیز بوده و حقیقت تلخ اینکه این موارد متداول هستند.»

داناوان افزود: «واکنش غریزی سازمان ملل به خشونت‌های جنسی در یگان‌های خود – چشم پوشی، کتمان، لاپوشانی و پنهان کاری – باید توسط کمیسیون بازرسی واقعا مستقل با دسترسی تمام و کمال و توان کامل برای احضار افراد به دادگاه بررسی شود.»

این در حالی است که گفته می‌شود یک امدادگر ارشد سازمان ملل به دلیل اطلاع رسانی در خصوص این گزارش به مقامات فرانسوی، از فعالیت معلق شده است.

آندرس کومپاس امدادگر ارشد سازمان ملل (تصویر آرشیوی)

سازمان ملل به آندرس کومپاس که شهروندی سوئدی است اعلام کرد وظیفه وی «آگاهی و تبعیت» از پرتوکل‌هاست؛ واکنشی که حاکی از محرمانه بودن این گزارش داشت.

فرانسه می‌گوید در حال انجام تحقیق در مورد این اتهامات است. در همین حال، یک سخنگوی دفتر عالی کمیساریای حقوق بشر سازمان ملل تایید کرد تحقیق درباره «افشای اطلاعات محرمانه توسط یکی از کارکنان» در دست انجام است.

شورای امنیت سازمان ملل در ماه مارس با اضافه شدن هزار نیروی دیگر به 12 هزار صلحبان مستقر در جمهوری آفریقای مرکزی موافقت کرد.

در پی حملات شبه نظامیان مسیحی به مسلمانان در این کشور از دسامبر 2013 تا کنون بیش از هزار نفر کشته شده‌اند.

م ع/ م ب


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku