News   /   ايران

امضای تفاهم نهایی کی‌روش با فدراسیون فوتبال ایران

کارلوس کی‌روش، سر مربی تیم ملی فوتبال ایران در مقابل ساختمان فدراسیون فوتبال ایران در جمع خبرنگاران (5 اردیبهشت ماه 1394- عکس از تسنیم)

کارلوس کیروش، مربی پرتغالی تیم ملی فوتبال ایران شنبه (5 اردیبهشت ماه) در نشستی با حضور رئیس فدراسیون فوتبال و مدیر حراست وزارت ورزش و جوانان، تفاهم نامه‌ی سه جانبه‌ای امضاء کرد.

بر اساس گزارش سایت رسمی فدراسیون فوتبال ایران، کی‌روش ظهر امروز (شنبه) با شرکت در نشستی با حضور علی کفاشیان و رضا حسنی‌خو، مدیر حراست وزارت ورزش و جوانان، تفاهم‌نامه‌ای مبنی بر حمایت کامل فدراسیون فوتبال، وزارت ورزش و جوانان و همه نهادهای مرتبط از تیم ملی فوتبال ایران، امضاء کرد.

کی روش که از تاریخ 15 فروردین سال 1390 رسما سرمربی‌گری تیم ملی فوتبال ایران را برعهده‌گرفته است، در سال‌های گذشته بارها از فدراسیون فوتبال درخواست امکانات بیشتر در برگزاری اردوهای آمادگی تیم ملی را داشته است.

وی در تاریخ 29 اسفندماه سال 93 استعفای خود را از سرمربی‌گری تیم ملی فوتبال ایران اعلام کرد و بنا بود پس از برگزاری دو بازی دوستانه تیم ملی ایران با تیم‌های ملی کشورهای شیلی و سوئد در فروردین ماه 1394 برای تسویه حساب به ایران بیاید.

اما در پی حمایت‌های مردمی از موفقیت‌های این مربی فوتبال در عرصه‌های بین‌المللی، تفاهم‌نامه‌ای با حمایت وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون فوتبال برای ادامه‌ی همکاری این مربی پرتغالی با تیم ملی فوتبال ایران امضاء شد.

براین اساس مقرر شد سرمربی تیم ملی طی قرارداد فی ‌مابین به وظایف خود عمل و با توجه به شرایط و امکانات موجود فدراسیون و همچنین با هماهنگی سازمان‌های مربوطه برنامه‌های خود را تنظیم و ارائه کند. 

در بند دوم این تفاهم‌نامه آمده است که فدراسیون فوتبال ایران می‌بایست با توجه به شرایط موجود، امکانات و ملزومات لازم را برای تیم ملی فراهم می کند.

در این خصوص بررسی و تصویب برنامه سرمربی تیم ملی و تامین اعتبارات مورد نیاز جزو اولویت های فدراسیون است.

همچنین باید همدلی و هم زبانی مدیریتی در فدراسیون فوتبال وجود داشته باشد و تنها هدف مدیران، موفقیت تیم ملی فوتبال ایران باشد
بند سوم این تفاهم نامه نیز به این مورد اشاره دارد که وزارت ورزش و جوانان در راستای ایجاد شرایط ایده آل و حل مشکلات پیش روی تیم ملی متعهد است حداکثر حمایت‌های مادی و معنوی را از تیم ملی انجام بدهد.

کی‌روش پس از این نشست در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: «صعود تیم ملی به جام جهانی اولویت مهم و اولین هدف من در تیم ملی است و مطمئنم که خواسته هواداران و مسئولان هم همین است که تیم ملی به جام جهانی صعود کند ولی مهم‌ترین مساله این است که تنها با حمایت‌های خوب و بزرگ می‌توانیم به این مساله دست پیدا کنیم.»

سرمربی تیم ملی ایران تاکید کرد: «اکنون زمان تعهد و عملی شدن قول‌هاست. تنها راه موفقیت ما این است که با تعهد بتوانیم راه موفقیت را پیدا کنیم.»

 

س م ل/ م ح


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.ir

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku