پیشروی ارتش سوریه در درعای شمالی

تصویر آرشیوی از نیروهای ارتش سوریه

یگان‌هایی از ارتش سوریه و نیروهای مسلح این کشور در پیشروی خود مقابل تروریست‌ها در حومه استان درعای شمالی به دستاوردهای تازه‌ای دست یافته و شماری از تروریست‌ها را سرکوب کرده‌اند.  

یک منبع نظامی در گفتگو با خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) عنوان کرد ارتش این کشور موفق شد روستاهای مسیکه شرقی و غربی، رسم الخوابی، اشنان و دلاسه را در عملیاتی که امروز آغاز کرده بود از دست گروه‌های تروریستی پس بگیرد.

شبکه «اسکای نیوز» گزارش داد حومه منطقه البلده نیز شاهد درگیری های شدید میان ارتش سوریه و گروه‌های مسلح مخالف دولت است که عملیات نظامی دولت با هدف کنترل و آزاد سازی جاده  میان شهر ازرع در ریف درعا و شهر سویدا انجام می‌شود.

این در حالی است که نیروهای هوایی ارتش سوریه مراکز تجمع گروه‌های تکفیری مسلح مخالف دولت را در شهر ازرع و شهر النعیمه و روستاهای منطقه لجات در ریف شرقی درعا هدف قرار دادند.

منابعی دیگر تاکید کردند که ارتش سوریه آخرین گروه های تروریستی حاضر در روستاهای ملیحه العطش و بصر الحریر را محاصره کرده است تا عرصه را بر مسلحان جبهه النصره تنگ کند و اهالی حومه شرقی درعا را از دست تروریست ها نجات دهد.

از سوی دیگر رسانه های خبری وابسته به مخالفان دولت از آزادسازی چهار روستای اطراف کوبانی به دست نیروهای کرد در ریف شرقی شهر حلب خبر دادند.

این رسانه ها به نقل از منابع محلی عنوان کردند کردها کنترل روستاهای علکانه، متراس، جولیک و کوکان در جنوب کوبانی را به دست گرفتند.

به گفته این منابع، این چهار روستا از اهمیت بسیاری بر خوردار است زیرا که در مجاورت منطقه صرین، بزرگ‌ترین مرکز تجمع گروه تکفیری داعش در ریف حلب قرار دارد.

منطقه صرین مرکز سیلوهای غلات در ریف شرقی حلب است.

در همین راستا شبکه الدر الشامیه وابسته مخالفان دولت سوریه در گزارشی از بروز درگیری میان نیروهای کرد و پیکارجویان داعش در روستای المدان در منطقه راس العین خبر داده است که بر اثر آن 6 نیروی کرد کشته و 10 تن دیگر زخمی شده‌اند.

این درحالی است که درگیری میان گروه داعش و کردهای سوریه در حومه جنوب غربی و جنوب شرقی شهر حسکه و جاده منطقه تل تمر به این شهر ادامه دارد.

ف ع /م ص/م ب


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku