ارتش عراق 60 تروریست داعش را در استان انبار به هلاکت رساند

تصویری آرشیوی از نیروهای ارتش عراق

نیروهای ارتش عراق طی عملیاتی در استان انبار بیش از 60 تروریست داعش را از پا درآوردند.

بر پایه گزارش‌ها، سر تیپ «عبدالامیر الخزرجی»، معاون فرمانده یگان‌های ویژه عملیات مسلحانه ارتش عراق در انبار روز دوشنبه از کشته شدن  بیش از 60  پیکارجو در منطقه «البو فراج» واقع در شمال رمادی خبر داد.

 شبکه «السومریه» به نقل از خزرجی گزارش کرد محور غربی منطقه البو فراج در شهر رمادی در استان انبار از دست داعش آزاد شد و در این عملیات بیش از 60 پیکارجو کشته و چهار خودروی نظامی نیز نابود شدند.

این در حالی است که مجلس شورای استان انبار ساعاتی پیش اعلام کرد نیروهای ارتش این کشور عملیات گسترده‌ای را برای ورود به منطقه البوفراج در شهر رمادی و باز پس گیری آن از دست تروریست‌های داعش آغاز کردند.

بر اساس این گزارش، جنگنده‌های ائتلاف تحت امر امریکا نیز مواضع داعش در مناطق البوفراج، الملعب و التامیم در مرکز و شمال رمادی را بمباران کردند.

شبکه خبری «المسله» نیز به نقل از یک مقام امنیتی در انبار گزارش داد نیروهای ارتش مواضع تروریست‌های داعش در منطقه البوفراج را به شدت بمباران کردند و آماده ورود به این شهر و بازپس‌گیری آن هستند.

این مقام عراقی که خواست نامش فاش نشود، گفت: «حملات گسترده ارتش ضربات سنگینی به عناصر داعش وارد آورد و شماری از آنها را به هلاکت رساند.»

وی گفت: «این حملات هوایی برای آماده سازی جهت ورود نیروهای امنیتی وابسته به لشگر هشتم و عشایر این استان به داخل شهر البوفراج و بازپس گیری آن انجام شد.»

از سوی دیگر رسانه‌های خبری عراق از کشته شدن 31 نفر از تکفیری‌های داعش در منطقه عامریه در شهر فلوجه خبر دادند .

بنا بر گزارش این منابع خبری، نیروهای ارتش عراق، عشایر و داوطلبان مردمی با گروههای تکفیری داعش در منطقه «الاساله»، روستای «البو حیات» و «ابن عطوان» درگیر شدند.

به گفته منابع امنیتی، در این درگیری‌ها 18 تن از تروریست‌های داعش کشته شدند و حمله این گروه به منطقه «البو حیات» واقع در بین منطقه حدیثه و البغدادی به دست نیروهای ارتش عراق خنثی شد.

تروریست‌های داعش مناطقی از عراق و سوریه را در اختیار دارند و در این دو کشور جنایات شنیعی مرتکب شده‌اند.

ف ع/پ ک ف/م ب


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku