وزیر آشتی ملی سوریه راه حل نظامی را برای شکست داعش در اردوگاه یرموک ضروری دانست

تصویر یک مبارز فلسطینی در اردوگاه یرموک در سوریه

وزیر آشتی ملی سوریه بر اجرای عملیات نظامی برای بیرون راندن تکفیری های داعش از اردوگاه آوارگان فلسطینی یرموک در حومه دمشق، پایتخت این کشور، تاکید کرد.

علی حیدر چهارشنبه عقب راندن و شکست ستیزه جویان و تروریست ها در اردوگاه یرموک را اولویت سوریه دانست و گفت : «تحت شرایط فعلی ، یک راه حل نظامی ضروری است.»

وزیر آشتی ملی سوریه این سخنان را در دمشق، پایتخت این کشور، بعد از دیدار و گفت و گو با احمد مجدلانی، از مقامات سازمان آزادیبخش فلسطین، که به منظورمذاکرات فوری درباره وخامت اوضاع اردوگاه یرموک به این کشور سفر کرده است، مطرح کرد.

وی در حالی که به ستیزه جویان گروه داعش اشاره داشت گفت : «این (گزینه نظامی) انتخاب دولت نیست و انتخاب آن هایی است که به این اردوگاه وارد شده‌اند.»

حیدر دراظهارات خود به جزئیات راه حل نظامی از جمله زمان احتمالی اجرای عملیات و یا نحوه اجرای آن اشاره‌ای نکرد اما گفت، این عملیات می تواند با دخالت نظامیان سوریه صورت گیرد.

وی همچنین درباره امکان مشارکت نظامیان سوریه در هر گونه عملیات نظامی احتمالی علیه داعش در اردوگاه یرموک گفت : «دولت سوریه درباره این که آیا این نبرد به آن نیاز دارد یا خیر، تصمیم گیری خواهد کرد.»

روز سه شنبه نیز، سوریه از آمادگی خود برای کمک نظامی به فلسطینیان جهت مبارزه با گروه تروریستی داعش خبر داد.

فیصل مقداد، معاون وزیر خارجه سوریه با هیاتی از گروه حمایتی سازمان آزادیبخش فلسطین به ریاست احمد مجدلانی در دمشق دیدار کرد.

انور عبدل هادی، از مقامات سازمان آزادیبخش فلسطین که در این دیدار حضور داشت گفت: «مقامات سوریه حاضرند برای بیرون راندن داعش از اردوگاه مبارزان فلسطینی را به طرق مختلف، از جمله نظامی، حمایت کنند.»

گروه تروریستی داعش که در حال حاضر کنترل بخش‌هایی از عراق و سوریه را در دست دارد اول آوریل به اردوگاه آوارگان یرموک در جنوب غرب سوریه حمله کرد. به گفته سازمان ملل، حدود 18 هزار غیرنظامی از جمله شمار زیادی کودک در این اردوگاه گیر افتاده‌اند. بر پایه گزارش‌ها، مبارزان فلسطینی وابسته به جنبش مقاومت فلسطینی حماس برای عقب راندن تروریست‌های داعش از این اردوگاه با آنها درگیر شده‌اند.

ن م/ دب

 


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku