«جناح‌های فلسطینی وارد نبرد با داعش شدند»

خالد عبدالمجید، رئیس جبهه النضال ملی فلسطین

به گزارش پرس تی وی، ائتلاف جناح‌های فلسطینی برای آزادی ارودگاه فلسطینی یرموک وارد نبرد با گروه تروریستی داعش شده است.

در حالی که درگیری‌های برای تصرف اردوگاه آورارگان فلسطینی یرموک در دمشق ادامه دارد، اما ائتلاف جناح‌های فلسطینی تا به حال پیکارجویان داعش را از چندین محل مجبور به عقب‌نشینی کرده‌اند.

خالد عبدالمجید، رئیس جبهه النضال ملی فلسطین، در مصاحبه با پرس تی‌وی گفت: «در پاسخ به درخواست مردم‌مان در اردوگاه [یرموک] چند جناح فلسطینی وارد درگیری شدند. آن‌ها در چندین محل داعش را مجبور به عقب‌نشینی کردند. اکنون می‌توانیم بگوییم که داعش تنها کنترل 40 درصد از اردوگاه را در اختیار دارد.»

وی گفت: «ما از همه جناح‌های فلسطینی خواستیم تا برای ایستادگی مقابل داعش و جبهه النصره مسئولیت خود را بپذیرند. بیش از این نمی‌توان شنید که سازمان آزادیبخش فلسطین طرح مذاکره با داعش و جبهه النصره را مطرح کند. زیرا این دو سازمان(تروریستی) مجری توطئه‌های منطقه‌ای، عربی و بین‌المللی علیه مردم فلسطین و سوریه هستند.»

گروه تروریستی داعش که در حال حاضر کنترل بخش‌هایی از عراق و سوریه را در دست دارد 12 فروردین (اول آوریل) اردوگاه آوارگان یرموک در نزدیکی دمشق را اشغال کرد.

ویرانی ناشی از حمله گروه‌های تروریستی به اردوگاه یرموک

 به گفته سازمان ملل، حدود 18 هزار غیرنظامی از جمله شمار زیادی کودک در این اردوگاه گیر افتاده‌اند.

بر پایه گزارش‌ها، مبارزان فلسطینی وابسته به جنبش مقاومت فلسطینی حماس برای عقب راندن تروریست‌های داعش از این اردوگاه با آنها درگیر شده‌اند.

در پی این درگیری‌ها، شورای امنیت سازمان ملل دیروز خواستار انتقال کمک برای نجات جان پناهجویان اردوگاه یرموک شد.

پیش از آن، گروه دیدبان حقوق بشر سوریه که مقر آن در لندن است گزارش داد که پیکارجویان داعش برای کنترل اردوگاه یرموک و تثبیت پایگاهی در نزدیکی دمشق، با پیکارجویان رقیب درگیر شده‌اند.

در همین حال، سوریه اعلام آمادگی کرد که به فلسطینیان  برای مبارزه با تروریست‌های داعش کمک نظامی می‌کند.

م ف/دب

 


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku