39 غیرنظامی در حملات هوایی عربستان به یمن کشته شدند

در حملات هوایی عربستان سعودی علیه مواضع انصارالله ده‌ها غیر نظامی کشته و مجروح شدند.

مقام های وزارت بهداشت یمن می‌گویند بیش از 40 غیرنظامی در تهاجم هوایی دو روز گذشته عربستان سعودی و متحدانش به یمن جان باخته‌اند.

در تازه ترین آمار تلفات شماری غیر نظامی از جمله یک زن در منطقه منابا در شهر شمالی صعده کشته شدند. 

این در حالی است که، مقام‌های وزارت بهداشت یمن روز جمعه افزوند 12 تن از قربانیان بر اثر اصابت بمب ها و راکت های شلیک شده در حمله هوایی به مناطق مسکونی اطراف پایگاه نظامی الصمع در شمال صنعا، پایتخت، جان خود را از دست دادند.
به گفته شاهدان، هواپیماهای جنگی سعودی و متحدانش، پایگاه الصمع را هدف قرار دادند که یگان های ارتش تحت فرماندهی احمد علی صالح پسر علی عبدالله صالح رییس جمهوری پیشین یمن که از متحدان جنبش انصارالله به شمار می‌رود در آن مستقر هستند.
شاهدان افزودند که هواپیماهای متجاوز بامداد جمعه 3 بار به کاخ ریاست جمهوری در جنوب صنعا حمله کردند که از ماه فوریه به تصرف نیروهای جنبش مردمی انصارالله درآمده است.
به گفته شاهدان، جت‌های جنگی همچنین به مقر یک تیپ ارتش در استان عمران در شمال صنعا و همچنین انبارهای سلاح در صعده در شمال یمن حمله کردند.
به گفته منابع قبایلی، در حملات هوایی شبانه، یک تیپ ارتش وفادار به صالح در استان مارب در شرق یمن هدف قرار گرفت.
یک مقام نظامی نیز گفت که جت های نیروی هوایی سعودی و متحدانش پنجشنبه یک انبار بزرگ اسلحه را در یک پادگان ارتش که تحت فرماندهی علی عبدالله صالح است، بمباران کردند.


هر چند این مقام نظامی از کشته و زخمی شدن «ده‌ها نفر» در این اردوگاه در حومه جنوبی صنعا خبر داد اما این اطلاعات هنوز به طور مستقل قابل تایید نیست.
به گفته یک مقام امنیتی، بر اثر انفجار روز جمعه یک راکت در بازاری در مرکز صنعا، هشت تن زخمی شدند.

همچنین خبرنگار پرس تی وی در صنعا گزارش داد که عربستان سعودی به مبارزان حوثی سه روز مهلت داده است تا از کلیه نهادهای سیاسی و امنیتی و همچنین پایگاههای نظامی در صنعا و سراسر کشور عقب نشینی کننده، یا در غیر اینصورت با حملات شدید تری مواجه خواهند شد.

عربستان در تجاوزی آشکار از چهارشنبه شب، حملاتی را علیه مواضع حوثی‎ها در یمن آغاز کرده است.

عربستان اعلام کرده است که هدف این کشور از تجاوز به یمن نابودی انصارالله و بازگرداندن «منصور هادی» رئیس جمهوری فراری به قدرت است.

ز س/م ح

 


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku