هادی در عُمان؛ ادامه حملات عربستان به یمن

عبد ربه منصور هادی، رئیس جمهوری مستعفی یمن

گزارشها حاکی از آن است که عبد ربه منصور هادی، رئیس جمهوری مستعفی یمن پس از خروج از شهر عدن در جنوب این کشور به عمان متواری شده است.

این خبر در حالی منتشر شد که هواپیماهای جنگی عربستان بار دیگر مناطقی در یمن را هدف حملات خود قرار دادند.

جنگنده‌های عربستان روز پنجشنبه روستای «الزهیر» در استان البایدا را بمباران کردند.

درباره تلفات احتمالی این حمله گزارشی منتشر نشده است.

در پی پیشروهای اخیر مبارزان حوثی در یمن، عربستان سعودی مناطق مختلف تحت کنترل انقلابیون را هدف قرار داده است.

بنابرگزارشها، جنگنده های نیروی هوایی عربستان بامداد پنجشنبه مواضع مبارزان انصارالله را بمباران و حملاتی را علیه فرودگاه صنعا و پایگاه هوایی «الدلیمی» در این شهر اجرا کردند.

این حملات هوایی همچنین مجتمع مسکونی نصر در شمال صنعا را هدف قرار داد که در نتیجه دهها نفر از جمله کودکان کشته و یا زخمی شدند.

مقامهای یمنی کشته شدن بیش از 22 نفر را در این حملات تایید کرده‌اند.

در واکنش به حملات عربستان به یمن، علی العماد، عضو ارشد جنبش انصارالله به شبکه سی‌ان‌ان گفته است که مردم این کشور با قدرت به تجاوز خارجی پاسخ خواهند داد.

العماد تاکید کرد: «این تجاوزی آشکار است و ما با آن مقابله به مثل می‌کنیم. اقدام سعودی‌ها تمام مردم یمن را متحد کرده و آل سعود بهای این اقدام را خواهد پرداخت.»

در همین حال مقام‌های امریکایی و عرب در گفت و گو با سی ان ان از حضور یک تیم هماهنگی بین سازمانی امریکا در عربستان سعودی خبر دادند.

برنادت میهان، سخنگوی  شورای امنیت ملی امریکا در بیانیه ای اعلام کرد باراک اوباما، رئیس جمهور این کشور با حمایت لجستیگی و اطلاعاتی از عملیات‌های نظامی تحت هدایت شورای همکاری خلیج فارس موافقت کرده است.

روز چهارشنبه نیز مقام‌های آمریکایی فاش کردند که عربستان سعودی در حال انتقال تجهیزات نظامی سنگین به مناطق مرزی خود با یمن است.

نیروهای ارتش به همراه مبارزان انصارالله کنترل فرودگاه بین المللی شهر عدن، تعز و چندین شهر و بندر مهم یمن را در اختیار دارند.

ن ام/ د ب


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku