انصارالله سه شهر دیگر را به تصرف در آورد

مبارزان انصارالله در صنعا، پایتخت یمن (تصویر آرشیوی)

به گفته مقام‌های یمنی و شاهدان عینی، مبارزان جنبش انصارالله و نیروهای هم‌پیمان آنها به یک شهر بندری مهم و دو شهر دیگر وارد شدند.

مقام‌های امنیتی و شاهدان عینی اعلام کردند مبارزان انصارالله روز سه شنبه به شهر بندری المخاء واقع در 110 کیلومتری غرب تعز وارد شدند. تصرف این شهر دسترسی به تنگه باب المندب را برای انصارالله آسان تر می‌کند.

این نیروها همچنین شهر کرش واقع در 100کیلومتری شمال شهر عدن را پس از درگیری با نیروهای وفادار به عبدربه منصور هادی، رئیس جمهوری مستعفی این کشور در اختیار گرفتند.

این شهر در شمال پایگاه بزرگ هوایی العناد که در دست نیروهای هادی است، قرار گرفته و فاصله چندانی از این پایگاه ندارد.

مبارزان انصارالله در عملیاتی دیگر و بعد از درگیری با نیروهای وفادار به هادی، وارد شهر الضالع واقع در 170 کیلومتری شرق تعز شدند و ادارات دولتی این شهر را در اختیار گرفتند.

نیروهای مردمی جنبش انصارالله روز یکشنبه کنترل تعز را در اختیار گرفته و بیشتر مراکز دولتی این شهر از جمله فرودگاه غیرنظامی و نظامی، ساختمان مجتمع قضایی، زندان مرکزی و پایگاه نظامی آن را تصرف کردند.

این در حالی است که عبدالمالک الحوثی، رهبر جنبش انصارالله  یمن پیشتر علت اعزام نیروهای انصارالله به جنوب کشور را مبارزه با گروه‌های خرابکار و تروریستی از جمله القاعده و داعش عنوان کرد و گفت: «هدف ما از تصرف مناطقی در جنوب کشور حمایت از برادران خود در جنوب در تعز و دیگر استان‌ها بود. پناه دادن به القاعده، داعش و دیگر گروه‌های ترویستی در هر یک از استانهای کشور بی‌عدالتی است.»

وی افزود: «استان‌های مختلف یمن نباید به پناهگاهی برای این گروه‌ها و گروه‌های شبه‌نظامی تبدیل شود و امنیت کشور را تهدید کند. القاعده همه را هدف قرار می‌دهد. در نتیجه این خطر برای همه طرف‌ها وجود دارد که قربانی حملات و جنایات القاعده شوند.»

م ع/ م ح


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku