انتقاد معاون دبیرکل حزب الله از ائتلاف ضد داعش

شیخ نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب الله لبنان

شیخ نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب الله لبنان ضمن انتقاد از ائتلاف تحت امر امریکا علیه داعش، واشنگتن و شرکای آن را به ایجاد این گروه تروریستی متهم کرد.

روزنامه دیلی استار لبنان روز جمعه به نقل از شیخ قاسم اعلام کرد: «می‌شنویم که جهان قصد مقابله با داعش را دارد زیرا این گروه نمایانگر تروریسم تکفیری است. داعش را چه کسی ایجاد کرد؟ آنهایی [اعضای ائتلاف] که می‌خواهند با داعش بجنگند همان‌هایی هستند که این گروه را ایجاد کرده و از آن حمایت مالی به عمل آوردند.»

معاون دبیرکل حزب الله گفت امریکا با تحویل تسلیحات و آموزش عناصر داعش «از افغانستان تا سوریه و عراق» از این گروه تروریستی پشتیبانی کرده است.

وی گفت کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس «برای تقویت داعش مبالغ هنگفتی به این گروه پرداخت کردند تا به نام خود و به کام امریکا اقدامات خرابکارانه‌ای انجام دهند.»

قاسم افزود: «اسرائیل بیمارستان‌های خود را به روی [مجروحان داعش] باز گذاشته است و تماس بین تروریست‌های مستقر در منطقه قنیطره‌ی سوریه و اسرائیل بی‌وقفه برقرار است زیرا رژیم تل آویو نیز بخشی از این توطئه است.»

این عضو ارشد حزب الله تاکید کرد: «از این رو، کشورهای عضو ائتلاف تحت امر امریکا که داعیه جنگ با توطئه تکفیری را دارند، صداقت ندارند.»

گروه تکفیری داعش که اتباع چندین کشور غربی نیز عضو آن هستند، کنترل مناطق مختلفی از عراق و سوریه را در اختیار دارد و در مناطق تحت کنترل خود مرتکب جنایات هولناکی علیه همه‌ جوامع و اقلیت‌ها از جمله شیعیان، سنی‌ها، کردها و مسیحیان شده است. از جمله این جنایات می‌توان به مصلوب کردن و سر بریدن در ملاء عام اشاره کرد.

م ع/م ب


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku