سخنرانی پادشاه جدید عربستان؛ تأکید بر سیاستهای گذشته

ملک سلمان بن عبد العزیز آل سعود پادشاه عربستان سعودی، بر ادامه سیاستهای پیشین تأکید کرد.

ملک سلمان بن عبد العزیز آل سعود پادشاه عربستان سعودی در حضور دولتمردان و طیفی وسیعی از شخصیت‌ بارز این کشور اعلام کرد ریاض برای پاسداری از ثبات و وحدت خود به ارزش‌ها وسیاستهای پیشین پایبند خواهد بود. 

ملک سلمان خاطرنشان کرد «تفاوتی بین شهروندان عربستانی وجود ندارد و کلیه شهروندان در خدمت به وطن یکسان هستند.» وی در ادامه از وزیر کشور و سایر شاهزادگانی که در راس مدیریت استانها قرار دارند درخواست کرد به رفع نیازهای شهروندان و دریافت پیشنهادات آنها اولویت دهند. 

پادشاه عربستان ضمن تأکید بر «لزوم پرهیز از تفرقه و ریشه کنی آن» نقش رسانه را قابل ملاحظه توصیف کرد و رسانه ها را به تلاش برای ترویج وحدت فرا خواند.

وی در ادامه امنیت را نعمت بزرگی توصیف کرد و افزود «تمام کشور و دستگاه‌های ذیربط برای ایجاد امنیت مسئول هستند.» 

سلمان خطاب به مسئولان اقتصادی و سرمایه گذاران گفت: «کاهش بهای نفت تاثیر بسزایی بر میزان درآمد عربستان سعودی داشت با این وجود اکتشاف نفت گاز و بهره برداری از ثروت های زیر زمینی به طور گسترده ادامه خواهد داشت.»... او همچنین بر لزوم متنوع کردن منابع در آمد کشور و حمایت از پروژه‌های خرد برای ایجاد اقتصادی پویا تاکید کرد.

وی  از نیروهای امنیتی و نظامی کشور به عنوان «سپر و مدافع در برابر هرگونه تهدید» نام برد و افزود «در صدد تقویت ظرفیت نیروهای امنیتی و نظامی می باشد.»

ملک سلمان همچنین به سیاست عربستان سعودی و تعهد آن به توافقات و تفاهمنامه‌های بین المللی اشاره کرد. وی احترام به حاکمیت و رد هر گونه دخالت خارجی در امور عربستان سعودی و سایر کشورها را امری تغییر ناپذیر دانست. 

پادشاه عربستان بر سیاست کشورش در حمایت از جهان عرب و اسلام  و  مقابله با کلیه چالش‌های موجود در منطقه تاکید کرد.

وی در همین راستا به پایبندی عربستان سعودی به موضوع فلسطین و تأسیس کشور مستقل فلسطینی به پایتختی قدس نیز اشاره کرد. 

ع ع / م ح 


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku