ارتش سوریه یک میدان نفتی در غرب این کشور را آزاد کرد

تصویر آرشیوی از نیروهای ارتش سوریه

نیروهای دولتی سوریه موفق شدند پس از درگیری‌های شدید با تروریست‌های تحت حمایت دُوَل خارج کنترل کامل یک میدان نفتی را در استان حُمص واقع در غرب این کشور بحران زده به دست بگیرند.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)  روز شنبه (16 اسفند) به نقل از یک منبع نظامی که خواست نامش فاش نشود، گزارش داد نیروهای دولت سوریه میدان نفتی «جزل» را در منطقه بیابانی پالمیرا واقع در 215 کیلومتری شمال شرق دمشق، پایتخت این کشور آزاد کردند. نیروهای ارتش در این درگیری‌ها ده‌ها تروریست را به هلاکت رساندند و مقادیر قابل توجهی مهمات به جا مانده از ستیزه جویان را کشف و ضبط کردند.

نیروهای ارتش سوریه همچنین روز جمعه با حمایت مبارزان حامی دولت شماری از تروریست‌های مورد حمایت خارج را در شهرک میدان گازی جزل به هلاکت رساندند.

همچنین در تحولی دیگر، شماری از اعضای گروه تکفیری داعش در درگیری شدید با نیروهای سوری در اطراف منطقه سوق الجیشی میدان نفتی «الشاعر» در استان حمص به هلاکت رسیدند.

نیروهای دولتی سوریه در نهم آذر 1393 میدان نفتی شاعر و مناطق اطراف را از داعش پس گرفتند. تروریست‌های داعش در هشتم آبان ماه در پی حملاتی که به کشته شدن ده‌ها نیروی امنیتی انجامید، این میدان نفتی را تصرف کردند.

تروریست‌های تکفیری میادین نفتی مختلفی را در سوریه و عراق به اشغال خود درآورده‌اند و از محل فروش غیر قانونی نفت بودجه فعالیت‌های تروریستی خود را تامین می‌کنند.

در همین حال، ارتش سوریه در ادامه پیشروی‌های خود در مناطق تحت کنترل شبه‌نظامیان تحت حمایت خارج ضربات سنگینی را بر مواضع آنان وارد آورده است.

ارتش سوریه هفته گذشته توانست تهاجم گروه‌های تکفیری برای بازپس گیری روستاهای «الفوعه» و «کفرایا» در حومه شهر ادلب را دفع کند و منطقه دورین در نزدیکی منطقه سلما را از وجود تروریست‌های جبهه النصره پاکسازی کند.

سوریه از مارس 2011 صحنه درگیری‌های مرگبار است. گزارش‌ها حاکی از آن است که این خشونت‌ها که در اثر فعالیت گروه‌های تکفیری شدت یافته تا کنون جان بیش از 210 هزار نفر را گرفته است. آمارهای جدید نشان می‌دهد که در سال گذشته بیش از 76 هزار تن از جمله هزاران کودک جان خود را در سوریه از دست داده‌اند.

براساس گزارش سازمان ملل، از زمان آغاز بحران سوریه بیش از 3 میلیون و 800 هزار نفر کشور را ترک کرده‌اند و بیش از 7 میلیون و 200 هزار تن نیز برای حفظ جان حود از حملات تروریست‌ها در داخل کشور آواره شده‌اند.

م ص/ک ا

 


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku