کردهای سوریه چندین روستا را در شمال شرق سوریه از داعش بازپس گرفتند

مبارزان کرد در روستایی در کوبانی

مبارزان کرد توانسته‌اند در حمله به استان حسکه واقع در شمال شرق سوریه تعدادی از روستاها را از دست تروریست‌های تکفیری داعش آزاد کنند.

گروه موسوم به دیده‌بان حقوق بشر سوریه مستقر در لندن روز یکشنبه اعلام کرد مبارزان «یگان‌های حفاظت خلق کرد» توانستند با پیشروی در مناطق تصرف شده توسط داعش، کنترل حدود 20 روستا، مزرعه و دهکده را در استان حسکه در اختیار بگیرند.

بنا بر اعلام این گروه، هدف از این عملیات که در ساعات پایانی شنبه آغاز شده باز پس گیری شهر تل حمیس در نزدیک مرز ترکیه و مناطق حومه آن از تروریست‌های تکفیری بوده است. در این عملیات بیش از ده‌ تروریست تکفیری کشته شدند.

نواف خلیل یکی از سخنگویان «حزب اتحاد دموکراتیک» که از احزاب کرد سوریه محسوب می شود در این باره گفت: «این یکی از بزرگترین عملیات اخیر یگان‌های حفاظت خلق کرد بوده است.»

مبارزان کرد در ماه‌های اخیر به شدت با پیکارجویان داعش در سوریه و عراق درگیر بوده اند.

این مبارزان در 26 ژانویه توانستند شهر مهم و راهبردی کوبانی در سوریه نزدیک مرز ترکیه را باز پس بگیرند و از آن زمان نبرد برای باز پس گیری روستاهای اطراف این شهر ادامه داشته است.

سوریه از مارس 2011 صحنه خشونت‌های خونینی توسط گروه‌های تکفیری بوده که تاکنون بیش از 210 هزار کشته بر جای گذاشته است.

گروه تکفیری داعش که اتباع چندین کشور غربی نیز عضو آن هستند، کنترل مناطق مختلفی از عراق و سوریه را در اختیار دارد و در مناطق تحت کنترل خود مرتکب جنایات هولناکی علیه همه‌ جوامع و اقلیت‌ها از جمله شیعیان، سنی‌ها، کردها و مسیحیان شده است که از جمله آنها می‌توان به مصلوب کردن و سر بریدن در ملاء عام اشاره کرد.

ز س/ ع م /ح ر ب


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku