شهر «سرت» مرکز جدید داعش در لیبی

تصویری از پیکار جویان داعش در لیبی

گزارشها حاکی از آن است که پیکارجویان طرفدار گروه تروریستی داعش در لیبی در شرف اعلام منطقه ای خود مختار در شهر «سرت» در شمال این کشور هستند.

به گزارش روزنامه «الیوم السابع» مصر به نقل از منابع محلی، پیکار جویان داعش با استفاده از خلاء امنیتی موجود در کشور در صدد اعلام دولت خود در این شهر که در 500 کیلومتری طرابلس، پایتخت لیبی است می باشد.

سایت خبری «اخبار لیبی» نیز گزارش داد که تکفیری های داعش پایگاه‌های اطلاع‌رسانی دولتی شهر سرت را به کنترل خود در آورده و با انتشار تصاویری ادعا کرده اند که تمام شهر در تصرف آنان است.

تکفیری ها همچنین در بیانیه صوتی به گروه مسلح «فجر لیبی» مهلتی یک روزه داده اند تا شهر را ترک کند.

پیکارجویان داعش روز پنجشنبه اداره صدور پروانه کار و روادید را به کنترل خود در آورده و از کارمندان آن خواسته بودند تا محل فعالیت خود را ترک کرده و در مقابل رهبران داعش "توبه" کنند.

مرکز پزشکی منطقه نیز در تصرف داعش است و از کادر پزشکی خواسته شده تا امور پزشکی را با در نظر گرفتن تفکیک جنیستی انجام دهند. اهالی شهر تاکید می کنند که همه شهر در تصرف این گروه ستیزه جو می باشد.

این در حالیست که ارتش لیبی بخشهایی از این کشور را بمباران کرد.

گزارشها حاکی از آن است که نیروی هوایی لیبی پایگاه نظامی «القرضابیه» در شهر سرت و یک کاروان نظامی در منطقه «بن جواد» را مورد هدف قرار داده است.

لازم به ذکر است که شهر «عین ماره» نیز شاهد درگیری بین نیروهای ارتش و گروههای مسلح وابسته به داعش بود.

در تحولی دیگر، خبرگزاری رویتر از انفجار یک بمب در خط لوله نفت بین میدان نفتی سریر و بندر حریقه خبر داد.

رجب عبد الرسول، رئیس بندر حریقه تاکید کرد که این حادثه به علت انفجار یک بمب بوده است.

 ف ع /د ب


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku