News   /   آفريقا

تونس 32 ستیزه‌جو را که قصد اجرای حملات تروریستی داشتند، بازداشت کرد

تصویری از سربازان تونسی در حال حفاظت از یک حوزه رای گیری در پایتخت تونس(21 دسامبر 2014)

 تونس از بازداشت 32 پیکار جو  که طی روزهای اخیر قصد اجرای حملاتی مهم در تونس پایتخت و دیگر شهرهای این کشورداشتند، خبر داد.

 محمدعلی العروی، سخنگوی رسمی وزارت کشور تونس روز شنبه (18 بهمن) گفت: «نیروهای ضد تروریستی توطئه‌ها برای اجرای حملات علیه تاسیسات حیاتی از جمله وزارت کشور، مقرهای امنیتی و ساختمان‌های غیرنظامی در پایتخت را خنثی کردند

 وی افزود نیروهای تونسی همچنین شماری ستیزه جوی تونسی و الجزایری را در جبل الشعانبی در نزدیکی مرز الجزایر از پای در آوردند.

 سخنگوی وزارت کشور تونس خاطر نشان کرد نیروهای تونسی همچنین شماری ستیزه جو را که از جنگ در سوریه بازگشته بودند، بازداشت کردند.

 گفته می‌شود حدود 3 هزار ستیزه جوی تونسی در سوریه با دولت دمشق می‌جنگند . این در حالی است که چند صد نفر ازآن‌ها که به کشورشان بازگشته‌ و شمار زیادی دیگر بازداشت شده‌اند.

 این تحولات یک روز پس از تشکیل دولت ائتلافی تونس به ریاست حبیب الصید، نخست وزیر این کشور صورت گرفت.

 نخست وزیر جدید تونس از مبارزه با ترور و تقویت «ظرفیت‌های امنیتی برای مقابله با تروریسم و حفاظت از گذار دموکراتیک» در این کشور به عنوان یکی از مهمترین اولویت‌های دولت جدید نام برده است.

 دولت جدید تونس که وزیرانی از اعضای حزب سکولار ندا و چهره‌هایی از حزب اسلامی النهضه را در بر می‌گیرد، با چالش‌های تروریستی که پس از سال 2011 به وجود آمدند، روبروست.

  مردم کشور تونس که خاستگاه خیزش‌های دموکراسی‌خواهانه در سراسر آفریقای شمالی و خاورمیانه به شمار می‌رود در سال 2011 میلادی علیه زین العابدین بن علی، دیکتاتور مورد حمایت غرب انقلاب کردند.

ن ام / م ح

 

 


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku