جنگنده‌های اردنی مواضع داعش را هدف قراردادند

تصویر آرشیوی از یک جت جنگنده اردن

اردن ضمن تهدید داعش به حملات بیشتر، آخرین حمله نیروهای مسلح این کشور به مواضع پیکارجویان تکقیری را مقدمه‌ای برای موج جدید حملات علیه این گروه تروریستی برشمرده است.

جت‌های جنگنده اردن روز پنجشنبه در پاسخ به اعدام وحشیانه خلبان اردنی به دست داعش دور جدیدی از حملات هوایی تلافی‌جویانه را علیه مخفی‌گاه‌های اعضای این گروه تروریستی که اکنون در عراق و سوریه فعال هستند به اجرا درآوردند.

نیروهای مسلح اردن در بیانیه‌ای که در تلویزیون دولتی این کشور اعلام شد آورده: «این تازه آغاز کار است و خواهید دانست که اردنی‌ها چه کسانی هستند.»

این بیانیه همچنین افزود جنگنده‌های اردن مراکز آموزشی و انبارهای سلاح و مهمات این گروه تکفیری را هدف قرار دادند.

بنا بر گزارش‌ها، اردن در حال بررسی طرح حمله زمینی به تروریست‌های تکفیری داعش است.

دور جدید حملات علیه داعش 2 روز پس از آن انجام می‌شود که گروه تکفیری داعش ویدئویی منتشر کرد که صحنه‌ی سوزاندن معاذ کساسبه، خلبان اردنی را نشان می‌دهد.

تروریست‌های داعش هواپیمای کساسبه را در دسامبر سال گذشته میلادی حین ماموریت در آسمان شمال سوریه سرنگون کردند و وی را به اسارت گرفتند.

عبدالله دوم، پادشاه اردن چهارشنبه (15 بهمن) وعده داد کشورش با آغاز جنگی «بی‌امان» علیه داعش انتقام قتل این خلبان 26 ساله را خواهد گرفت.

اردن عضو ائتلاف تحت امر امریکا موسوم به ضد داعش است که از دسامبر سال گذشته میلادی بدون کسب مجوز از دمشق یا سازمان ملل مواضع پیکارجویان را در عراق و سوریه هدف حملات هوایی قرار داده‌اند.

دولت اردن همچنین از ارزیابی مجدد راهبرد خود در چارچوب ائتلاف یاد شده خبر داده است.

این در حالی است که واشنگتن از پیکارجویانی که از مارس سال 2011 علیه دولت دمشق جنگیده‌اند، حمایت کرده است.

در همین حال منابع خبری گزارش دادند ایالات متحده آمریکا تصمیم دارد تسلیحات نظامی بیشتری را بعنوان بخشی از استراتژی مبارزه با گروه تروریسی داعش به عراق ارسال کند.

 طبق گزارشها ارسال تجهیزات جدید در راستای تقویت عملیات «جستجو و نجات» برای هواپیماهای سرنگون شده، در صورت افزایش تعداد عملیاتهای هوایی نیروهای ائتلاف آمریکایی ضد‌ داعش، علیه مواضع این گروه تروریستی در عراق و سوریه خواهد بود.

آدام شیف، سناتور دمکرات روز چهارشنبه اعلام کرد بدنبال اعدام خلبان اردنی توسط داعش، رویه انجام عملیات جستجو و نجات برای هواپیماهای سرنگون شده تغییر خواهد کرد.

مقامات آمریکایی ارسال تجهیزات جدید به عراق را با تصمیم امارات متحده عربی برای خروج از ائتلاف آمریکایی ضد داعش بی ارتباط دانسته اند.

 امارات متحدی عربی پس از اسارت خلبان اردنی «معاذ الکساسبه» در ماه دسامبر در شمال سوریه، از مشارکت در ائتلاف آمریکایی ضد داعش انصراف داد.

م ص/م ح

 

 

 

 


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku