انتقاد شدید روحانیون بحرین از رژیم آل خلیفه

تصویری از اعتراضات خیابانی مردم بحرین به اقدامت سرکوب‌گرانۀ رژیم آل خلیفه

روحانیون بحرین با انتشار بیانیه‌ای اقدامات سرکوب‌گرانه رژیم آل خلیفه را به شدت محکوم کرده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری مرات البحرین، روحانیون در این بیانیه گفتند این کشور به سوی «افقی از ظلم، سرکوب آزادی و سلب حقوق ملت» پیش می‌رود.

 در ادامۀ این بیانیه آمده است رژیم بحرین پس از سرکوب کردن آزادی مذهبی به سرکوب سیاسی دست زده و تمام تلاش خود را به کار بسته تا اوضاع به شکلی رقم بخورد که تمام ملت موافق رژیم باشند. افزون بر آن در این شرایط تازه، جایی برای مخالفت سیاسی، آزادی بیان و اصلاحات وجود ندارد.

علمای بحرینی در این بیانیه ضمن محکوم کردن تصمیم اخیر رژیم بحرین مبنی بر ممنوعیت فعالیت سیاسی روحانیون، آن را گامی در راستای افق یاده شده تلقی کردند.

روحانیون بحرین در بیانیه خود این تصمیم را در تضاد با دموکراسی و ارزش‌های انسانی دانستند و با توجه به آگاهی دینی و سیاسی علما، ساکت کردن آنان را ظلمی در حق ملت عنوان کردند.

آنان همچنین تصمیم آل خلیفه را مخالف قانون اساسی بحرین و پیمان‌‎های بین المللی و فاقد هر گونه اعتبار دینی و قانونی معرفی کردند.

ناآرامی‌های بحرین تاکنون ده‌ها تن کشته و هزاران زخمی بر جای گذاشته است.

مردم بحرین از بهمن سال 1389 با برگزاری اعتراضات خیابانی، خواستار برکناری رژیم آل خلیفه و آزادی زندانیان سیاسی شدند.

شیخ علی سلمان، دبیر کل جمعیت اسلامی الوفاق، مهمترین حزب مخالف رژیم آل خلیفه در بحرین

در همین راستا شیخ علی سلمان، روحانی برجسته شیعی که دبیر کل جمعیت اسلامی الوفاق، مهمترین حزب مخالف رژیم آل خلیفه به شمار می‌آید در تاریخ 28 دسامبر 2014 (7 دی 1393) به اتهام همکاری با عناصر خارجی و تلاش برای تغییر رژیم بازداشت شده است.

گروه‌های مدافع حقوق بشر بارها رژیم آل خلیفه را به علت سرکوب مخالفان محکوم کرده‌اند و خواستار اصلاحات در نظام سیاسی این کشور شده‌اند.

رژیم آل خلیفه با ادامه سیاست سرکوب اعتراضات، ده ها معترض را کشته و بسیاری از فعالان سیاسی و مخالف را به حبس‌های طولانی مدت محکوم کرده است.

بر اساس گزارش سازمان «مرکز حقوق بشر بحرین» که در تاریخ 15 فروردین منتشر شد، رژیم بحرین در سال گذشته میلادی هزار و 883  نفر را به دلیل مشارکت در فعالیت های اعتراضی بازداشت کرده است.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی وی فارسی» بلامانع است.

 


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku