News   /   آمريکا

ضبط 151 میلیون تماس تلفنی در امریکا در سال 2016

اطلاعات افشاشده نشان می‌دهد که آژانس امنیت ملی امریکا در سال 2016 بیش از 151 میلیون تماس تلفنی را ضبط کرده است.

مدارک افشاشده در امریکا حاکی است آژانس امنیت ملی این کشور در سال 2016 در خلال ردیابی چند مظنون تروریستی، بیش از 151 میلیون تماس تلفنی شهروندان امریکایی را ضبط کرده است.

دن کوتس، مدیر اداره‌کنندۀ اطلاعات ملی امریکا، هم‌راستا با قانون آزادی در امریکا که اختیارات آژانس امنیت ملی را برای جمع‌آوری ارتباطات و تماس‌های تلفنی شهروندان محدود می‌کند، این اطلاعات را افشا کرده است.

در سال 2015 و پس از آنکه ادوارد اسنودن بخش بزرگی از اطلاعات آژانس امنیت ملی امریکا را دربارۀ جاسوسی گسترده نهادهای امنیتی این کشور افشا کرد، این قانون به تصویب رسید.

بر اساس این گزارش، این آژانس اطلاعاتی تنها ضمانت‌نامه‌های لازم از دادگاه نظارت اطلاعاتی خارجی را به‌منظور جاسوسی از 42 مظنون تروریستی در سال 2016 داشته اما این نهاد به جمع‌آوری گسترده اطلاعات پرداخته است.

آژانس امنیت ملی امریکا از 11 سپتامبر 2001 و پس از حملات تروریستی در نیویورک به جمع‌آوری گسترده تماس‌های تلفنی، پیامک و ایمیل‌های شهروندان امریکایی پرداخته است.

این گزارش همچنین نشان داد که جامعۀ اطلاعاتی امریکا در سال گذشته 30 هزار و 335 جستجو برای یافتن امریکایی‌ها از طریق فراداده نظیر نام یا شماره تلفن، انجام داده‌ است. این رقم در سال 2013 حدود 9 هزار و 500 جستجو بود.

این گزارش چند روز پس از آن منتشر شد که آژانس امنیت ملی امریکا اذعان کرد که به‌صورت غیرقانونی ایمیل‌های شهروندان امریکایی را جمع‌آوری کرده است.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku