News   /   آمريکا   /   تلگرام

هشدار نهادهای اطلاعاتی امریکا دربارۀ بمب‌های جدید داعش

نهادهای اطلاعاتی امریکا دربارۀ بمب‌های جدیدی که در لپ‌تاپ‌ها جاسازی می‌شوند هشدار داده‌اند.

مقام‌های اطلاعاتی و امنیتی امریکا هشدار داده‌اند که داعش و دیگر گروه‌های تروریستی راه‌هایی یافته‌اند تا مواد منفجره را در دستگاه‌های الکترونیکی پنهان کرده تا مأموران امنیتی فرودگاه‌ها نتوانند آن‌ها را شناسایی کنند.

به گزارش شبکۀ سی‌ان‌ان به نقل از پلیس فدرال امریکا (اف‌بی‌آی)، تروریست‌ها در حال آزمایش بمب‌های جدید خود هستند که بتوانند آن‌ها را از موانع امنیتی فرودگاه‌ها عبور داده و به داخل هواپیما منتقل کنند.

در این گزارش آمده است تصمیم دولت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا، مبنی بر محدودیت همراه داشتن لپ‌تاپ در برخی پروازها از چند کشور در خاورمیانه و شمال آفریقا و اینکه این مسافران اجازه نخواهند داشت وسایل الکترونیکی بزرگ‌تر از موبایل را با خود به داخل هواپیما ببرند، بر اساس اطلاعاتی که طی چند ماه اخیر جمع‌آوری‌ شده، اتخاذ شده است.

اخیراً وزارت امنیت داخلی امریکا محدودیتی را اعلام کرد که بر مبنای آن همراه داشتن وسایل الکترونیکی بزرگ در هواپیما از هشت کشور ترکیه، مراکش، اردن، مصر، امارات متحده عربی، قطر، عربستان سعودی و کویت ممنوع شد.

بقایای یک بمب تعبیه‌شده در لپ‌تاپ که در سال 2013 در هتلی در موگادیشو، پایتخت سومالی، منفجر شد.

پیش از این، به نقل از منابع امنیتی امریکا گزارش شده بود که آن‌ها به‌تازگی دریافته‌اند که داعش در حال بررسی راه‌هایی است تا بتواند مواد منفجره را در دستگاه‌های الکترونیکی مثل لپ‌تاپ، تبلت، دوربین و غیره مخفی و به داخل هواپیما منتقل کند.

بنا بر آزمایش‌های سال گذشتۀ اف‌بی‌آی، کشف بمب‌های جدید که در لپ‌تاپ‌ها جاسازی می‌شوند، کار بسیار سختی است.

نهادهای اطلاعاتی امریکا بر این باورند که گروه القاعده در یمن در ساختن بمب بسیار مهارت دارند و این تخصص ممکن است در گروه‌های تروریستی دیگر نیز گسترش یابد.

ترامپ از زمان تبلیغات انتخاباتی خود خواستار «ممنوعیت کامل ورود مسلمانان به امریکا» شده بود. این اظهارات ترامپ انتقاد شدید مسلمانان، گروه‌های حقوق بشری و نیز رقبای دموکرات وی و برخی از هم‌حزبی‌های جمهوری‌خواه او را به دنبال داشت.

پس از آغاز به کار ترامپ به‌عنوان رئیس‌جمهور امریکا در اول بهمن، او دو بار فرمان‌های اجرایی صادر کرده و ورود اتباع  6 کشور مسلمان را به امریکا ممنوع ساخته است. این فرمان‌ها با اعتراضات وسیعی در امریکا و بسیاری از کشورهای جهان روبرو شده است.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی ‌وی فارسی» بلامانع است.

 


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku