News   /   اروپا   /   تلگرام

تانک‌ها و خودروهای زرهی بریتانیا وارد استونی شدند

تانک‌ها و سایر خودروهای نظامی بریتانیا در بندر پالدیسکی در شمال استونی تخلیه شدند، 2 فروردین 1396 (عکس از خبرگزاری فرانسه)

نخستین گروه از تانک‌ها و خودروهای زرهی بریتانیا در قالب طرح استقرار گستردۀ نیروهای نظامی ناتو در شرق اروپا به‌منظور جلوگیری ازآنچه «تجاوز روسیه» خوانده می‌شود، وارد استونی شده‌اند.

این کاروان زرهی متشکل از 130 واحد ازجمله تانک‌های «چلنجر 2» و تفنگ‌های خودکار چهارشنبه (2 فروردین) در بندر پالدیسکی در شمال استونی تخلیه شد و قرار است به 200 نیروی بریتانیایی و 50 سرباز فرانسوی بپیوندد که پیش‌تر به شهر تاپا اعزام شده بودند.

مایکل فالون، وزیر دفاع بریتانیا، در بیانیه‌ای اعلام کرد: «این آغاز یکی از گسترده‌ترین (طرح‌های) استقرار نیروها در شرق اروپا از زمان جنگ سرد است و تا پایان ماه آینده ما 800 نیروی بریتانیایی به همراه ادوات زرهی و تانک در منطقه خواهیم داشت که آماده‌اند به اطمینان بخشیدن به متحدان ما و تأکید بر تعهد ما نسبت به امنیت اروپا کمک کنند.»

وی افزود: «نیروهای بریتانیایی در قالب بخشی از تلاش‌های گسترده‌تر برای دفاع از ناتو نقش مهمی در استونی ایفا و از هم‌پیمانان امریکایی ما در لهستان حمایت می‌کنند.»

بریتانیا جمعه (27 اسفند) نخستین گروه از نیروهای خود را به استونی اعزام کرد. این 120 نیرو بخشی از 800 نیروی بریتانیایی هستند که قرار است در این کشور حوزۀ بالتیک مستقر شوند.

تانک‌ها و سایر خودروهای نظامی بریتانیا در بندر پالدیسکی در شمال استونی تخلیه شدند، 2 فروردین 1396 (عکس از خبرگزاری فرانسه)

ناتو ژوئیه سال گذشتۀ میلادی در پی برگزاری همه‌پرسی در شبه‌جزیرۀ کریمه و پیوستن آن به روسیه تصمیم گرفت حضور نظامی خود را در کشورهای حوزۀ بالتیک – استونی، لیتوانی و لتونی- و همچنین لهستان تقویت کند.

طبق طرح کنونی، قرار است بیش از 800 نیروی بریتانیایی و حدود 300 سرباز فرانسوی در استونی مستقر شوند و یکی از 4 گردان ناتو در نزدیکی مرزهای روسیه را تشکیل دهند.

پس‌ازآن قرار است نیروهای دانمارکی سال جاری میلادی جایگزین نیروهای فرانسوی در استونی شوند. گروهی از خودروهای زرهی فرانسوی نیز در چند روز گذشته وارد استونی شده‌اند.

بریتانیا و سایر کشورهای عضو ناتو از سال 2014 میلادی هم‌زمان با پیوستن شبه‌جزیرۀ راهبردی کریمه به روسیه، تسلیحات و تجهیزات خود را در مرزهای غربی روسیه مستقر کرده‌اند.

ارتش امریکا ماه ژانویه اعزام صدها دستگاه خودروی رزمی نظیر تانک و اسلحۀ توپخانه را به همراه 3 هزار و 500 سرباز به آلمان اعزام کرد.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku