امریکا با راهاندازی یک کانال تلویزیونی خبری 24 ساعته علیه روسیه، تبلیغات رسانهای جدیدی را علیه مسکو آغاز کرده است.
بودجۀ این شبکۀ جدید روسیزبان با نام «کارنت تایم» مستقیماً از سوی کنگرۀ امریکا تأمین میشود و بهتازگی پخش آن از پراگ، پایتخت جمهوری چک آغاز شده است.
بودجه امسال این شبکه خبری 9.5 میلیون یورو در نظر گرفته شده است و مقامات این شبکه بیش از 270 میلیون نفر، عمدتاً در محدودۀ شوروی سابق، کشورهای بالتیک، اوکراین و اروپای شرقی را بهعنوان مخاطب در نظر گرفتهاند.
این شبکۀ تازه تاسیس با همکاری رادیو اروپای آزاد/رادیو آزادی و صدای امریکا راهاندازی شده و هدفش ارائۀ «جایگزین برای دروغپراکنی» در روسیه و کشورهای همسایۀ آن اعلام شده است.
راهاندازی این شبکۀ جدید در حالی است که روابط میان مسکو و غرب بر سر برخی مسائل از جمله بحرانهای سوریه و اوکراین به پایینترین سطح خود پس از جنگ سرد رسیده است.
روسیه راهاندازی این شبکه را بهشدت محکوم و اعلام کرده است آمریکاییها «تحت پوشش مبارزه با تبلیغات روسی» در دیگر کشورها «پولشویی» میکنند.
امریکا در دوران فروپاشی شوروی از رادیو به میزان گستردهای برای تبلیغات سیاسی علیه کرملین استفاده کرد.
استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تیوی فارسی» بلامانع است.