News   /   آمريکا   /   تلگرام

مخالفت شرکت‌های امریکایی با فرمان ضدمهاجرتی ترامپ

تظاهرات مردم امریکا در اعتراض به فرمان ضدمهاجرتی رئیس جمهور این کشور (عکس از خبرگزاری فرانسه)

ده‌ها شرکت فناوری در امریکا از جمله اپل، فیسبوک، گوگل، مایکروسافت و توئیتر، در سندی حقوقی مخالفت خود را با فرمان ضدمهاجرتی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور ایالات متحده اعلام کردند.

این سند حقوقی شامگاه یکشنبه در حمایت از دادخواهی جاری علیه ممنوعیت مسافرتی برای اتباع کشورهای ایران، عراق، سوریه، یمن، سودان، سومالی و لیبی، به دادگاه استیناف حوزۀ نهم امریکا تسلیم شد.

در متن این سند حقوقی - که به امضای 97 شرکت رسیده - آمده است فرمان ضدمهاجرتی ترامپ «زیان‌های چشمگیری برای کسب و کار، نوآوری و رشد امریکا» به همراه دارد.

مدیران شماری از شرکت‌های برجسته در عرصۀ فناوری که در منطقۀ «درۀ سیلیکون» در ایالت کالیفرنیا مستقر هستند، پیش از این مخالفت خود را با ممنوعیت ورود اتباع هفت کشور عمدتاً مسلمان‌نشین به ایالات متحده اعلام کرده بودند.

مجسمه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا (عکس از خبرگزاری فرانسه)

به گزارش خبرگزاری فرانسه، این ممنوعیت مسافرتی برای شرکت‌های این منطقه که هزاران مهاجر را استخدام کرده‌اند، مشکلات گسترده‌ای به همراه دارد.

این شرکت‌ها معتقدند ممنوعیت ورود اتباع این هفت کشور در زمینۀ جذب و حفظ نیروهای مستعد خلل وارد می‌کند، عملکرد شرکت‌ها را به مخاطره می‌اندازد و توانایی شرکت‌ها را برای جذب سرمایه در امریکا کاهش می‌دهد.

دادگاه فدرال امریکا روز جمعه طی حکمی، فرمان ضدمهاجرتی رئیس‌جمهور این کشور را به طور موقت و در سراسر ایالات متحده به حالت تعلیق درآورد.

تظاهرات مردم در برلین، پایتخت آلمان، در اعتراض به فرمان ضدمهاجرتی رئیس‌جمهور امریکا (عکس از خبرگزاری فرانسه)

در پی صدور حکم دادگاه فدرال امریکا، ترامپ در توئیتر خود این حکم را «مضحک» خواند و از لغو آن خبر داد.

کاخ سفید درخواست تجدیدنظر خود را به دادگاه استیناف حوزۀ نهم ارائه کرد ولی این دادگاه ضمن رد کردن درخواست دولت ترامپ تا روز دوشنبه (18 بهمن) به وزارت دادگستری امریکا مهلت داد تا پاسخ تکمیلی خود را دربارۀ این رأی ارائه دهد.

ترامپ هفتم بهمن با امضای یک فرمان اجرایی، ورود اتباع ایران، عراق، سوریه، یمن، لیبی، سومالی و سودان را به خاک ایالات متحده به مدت ۹۰ روز ممنوع کرد. به موجب این فرمان اجرایی، پذیرش پناهجویان تا ۱۲۰ روز انجام نمی‌شود و پناهجویان سوری نیز «به‌صورت نامحدود» از ورود به امریکا منع شده‌اند.

این اقدام ترامپ واکنش‌های شدیدی در پی داشت و مردم در سراسر جهان علیه این تصمیم نژادپرستانه تظاهرات کردند.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku