News   /   اروپا   /   تلگرام

ویدئو: تظاهرات آلمانی‌ها علیه ناتو

شمار زیادی از مردم آلمان در اعتراض به استقرار نیروهای ناتو و نقل‌وانتقال تجهیزات نظامی از طریق کشورشان تظاهرات کرده‌اند.

این تظاهرات روز شنبه در شهر برمرهافن که یکی از شهرهای بندری و واقع در شمال آلمان است، برگزار شد.

امریکا حجم عظیمی از تجهیزات نظامی، از جمله 87 تانک و 144 خودروی نظامی بردلی به همراه 4000 سرباز را به بندر برمرهافن فرستاده است. این عملیات که از 7 ژانویه آغاز شد و قرار است 12 روز ادامه پیدا کند، در راستای برنامۀ «راهکار آتلانتیک» و برای تقویت نیروهای ناتو در اروپا در برابر «حملات احتمالی روسیه» صورت می‌گیرد.

به گزارش منابع آلمان، این تجهیزات در ماه فوریه 2017 از این بندر به کشورهای لهستان، رومانی و بلغارستان ارسال می‌شوند.

برنامۀ راهکار آتلانتیک بخشی از عملیات دفاعی امریکا و کشورهای عضو ناتو به شمار می‌رود که پس از الحاق مجدد شبه‌جزیرۀ کریمه به خاک روسیه در 2014 طراحی شد.

تخلیۀ خودروهای نظامی امریکایی در بندر برمرهافن، شمال غربی آلمان (17 دی 1395، خبرگزاری فرانسه)

معترضان درحالی‌که شعارنوشته‌هایی با مضمون «نه به استقرار ناتو» و«اقدام نظامی علیه روسیه را پایان دهید» را حمل می‌کردند، خواستار خروج نیروهای ناتو شدند.

روسیه بارها در مورد افزایش نیروهای ائتلاف به رهبری امریکا در نزدیکی مرزهایش ابراز نگرانی کرده است و در پاسخ به اقدامات ناتو، ظرفیت نظامی خود را در مرزهای جنوب غربی‌اش افزایش داده است.

ناتو افزایش حضور نظامی خود در مرزهای روسیه را اقدامی دفاعی می‌خواند و مدعی است که این اقدامات پس از الحاق کریمه به روسیه و همچنین «دخالت مسکو» در بحران اوکراین صورت گرفته است.

این در حالی است که روسیه گسترش حضور نظامی ناتو نزدیک مرزهایش را اقدامی تجاوزکارانه عنوان و تأکید دارد حضور گستردۀ نظامی در اروپا موازنۀ امنیتی قارۀ اروپا را از بین خواهد برد.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku