News   /   ايران

سفر دوره‌ای روحانی؛ رئیس‌جمهور وارد قرقیزستان شد

استقبال رسمی رئیس‌جمهور قرقیزستان از همتای ایرانی خود در بیشکک (2 دی 95، عکس از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری ایران)

رئیس‌جمهور ایران به دعوت رسمی الماس بیگ آتامبایف، رئیس‌جمهور قرقیزستان، وارد بیشکک، پایتخت این کشور، شد و مورد استقبال رسمی همتای قزقیزستانی خود قرار گرفت.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری ایران، حسن روحانی پنج‌شنبه شب به وقت محلی در آخرین مرحله از سفر دوره‌ای خود به آسیای میانه و در راستای سیاست‌های دولت تدبیر و امید مبنی بر گسترش روابط و تقویت همکاری‌ها با همسایگان، وارد بیشکک شد.

در مراسم استقبال رسمی، پس از نواخته شدن سرود ملی جمهوری اسلامی ایران و قرقیزستان، رؤسای‌جمهور دو کشور از یگان تشریفات سان دیده و سپس هیئت‌های عالی‌رتبۀ همراه را به یکدیگر معرفی کردند.

دیدار دوجانبۀ رؤسای‌جمهور و مذاکرات مشترک هیئت‌های عالی‌رتبۀ ایران و قرقیزستان صبح جمعه در کاخ ریاست‌جمهوری این کشور برگزار خواهد شد.

همچنین قرار است در راستای توسعه روابط و همکاری‌های دو جانبه، چند سند همکاری به امضای مسئولان دو کشور برسد.

این در حالی است که روحانی صبح پنج‌شنبه وارد شهر آستانه، پایتخت قزاقستان، شد و با نور سلطان نظربایُف، رئیس‌جمهور این کشور دیدار کرد.

مقام‌های ایران و قزاقستان در حضور رؤسای‌جمهور دو کشور پنج  یادداشت تفاهم و موافقت‌نامه همکاری امضا کردند. موافقت‌نامه قرنطینۀ دامی، موافقت‌نامۀ همکاری درزمینهٔ کشتیرانی در دریای خزر، یادداشت تفاهم تسهیل سفرهای گردشگری متقابل، یادداشت تفاهم میان بانک مرکزی ایران و بانک ملی قزاقستان جهت حل‌وفصل تجارت دوجانبه و یادداشت تفاهم همکاری درزمینۀ کار و تأمین اجتماعی پنج سند همکاری بود که در حضور روسای جمهور دو کشور و در راستای توسعه و تقویت مناسبات و همکاری‌های دوجانبه به امضا مسئولان رسید.

رئیس‌جمهور ایران چهارشنبه نیز با سرژ سرکیسیان، همتای ارمنستانی خود، در شهر ایروان دیدار و گفتگو کرد. در جریان این دیدار، پنج یادداشت تفاهم و موافقتنامه همکاری در حوزه‌های گردشگری، موزه، ورزش و امور مرزی بین تهران و ایروان به امضا رسید.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku