«2 سرباز ارتش ترکیه براثر انفجار بمب در سوریه کشته شدند»

تصویری آرشیوی از سربازان ترکیه در نزدیکی مرزهای سوریه

گزارش‎ها حاکی از آن است که 2 سرباز ارتش ترکیه براثر انفجار یک خودروی بمب‌گذاری‎شده در شمال سوریه کشته‌شده‌اند.

تلویزیون غیردولتی ان‎تی‎ویِ ترکیه با انتشار گزارشی اعلام کرد این انفجار در نزدیکی شهر باب در حوالی حلبِ سوریه و در 25 کیلومتری مرز ترکیه رخ داده است.

بر اساس گزارش شبکۀ خبری سی‌ان‌ان تُرک، علاوه بر مرگ این 2 سرباز، یک سرباز دیگر نیز به‌شدت زخمی شده است.

آنکارا 24 اوت 2016 (3 شهریور 1395) در تلاش برای آنچه نابودی عناصر داعش و پیکارجویان کردتبار می‌نامد، تانک‌ها و نظامیان خود را در شمال سوریه مستقر کرد. نیروهای ترکیه از آن زمان به حمایت از گروه‌های معارضِ دولت سوریه در این منطقه می‎پردازند.

شبه‌نظامیان گروه معارضِ موسوم به «ارتش آزاد سوریه» طی ماه‎‏های گذشته با حمایت نیروهای ترکیه شهرهای جرابلس، الرای و دابق را تحت کنترل خود درآورده‎اند و در حال حاضر در حال مبارزه با گروه تروریستی داعش برای تصاحب شهر باب هستند.

تعدادی از نیروهای ارتش ترکیه اخیراً در نبرد باب کشته یا زخمی شده‌اند. گروه داعش اوایل آذر در حمله به نیروهای تُرک در حومۀ باب، سه سرباز را کشت و هفت تن دیگر را زخمی کرد.

داعش در تاریخ 9 آذر نیز در پایگاه اطلاع‌رسانی خود موسوم به «أعماق» نوشت 2 سرباز ترک را نزدیک روستای الدانا در غرب منطقۀ شهری الباب دستگیر کرده است.

آنکارا در حالی همچنان بر ادامۀ عملیات نظامی در خاک سوریه تأکید می‌کند که دمشق مداخلۀ نظامی ترکیه را در سوریه محکوم کرده و آن را نقض آشکار حاکمیت سوریه دانسته است.

یک جنگندۀ اف-16 نیروی هوایی ترکیه بر فراز پایگاه هوایی اینجرلیک در شهر آدانا در جنوب ترکیه (عکس از خبرگزاری رویترز)

ترکیه علاوه بر حمایت از گروه‌های معارض دولت سوریه به بهانۀ مبارزه با گروه تروریستی داعش، به اجرای حملات هوایی در شمال سوریه نیز می‌پردازد.

اوایل آذر خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) در گزارشی اعلام کرد در پی حملۀ هواییِ جنگنده‎های نیروی هوایی ترکیه به شهرک شیخ ناصر در شمال شرق شهر باب در حلب، 7 غیرنظامی کشته و 10 تن دیگر زخمی شدند.

سانا پیشتر نیز اعلام کرده بود در حملات هوایی ترکیه در تاریخ 29 آبان به شهرکها و روستاهای حساجک، الوردیه، حسیه، غول سروج، سید الشهباء، احرص و ام حوش در شمال استان حلب بیش از 150 غیرنظامی کشته شدند.

وزارت امور خارجۀ سوریه در واکنش به ادامۀ عملیات ترکیه در خاک این کشور تأکید کرده است هدف ترکیه مبارزه با گروه تروریستی داعش نیست، بلکه آنکارا می‌خواهد گروههای تروریستی دیگر را جایگزین داعش در این کشور کند.

ترکیه ازجمله کشورهایی است که به حمایت از گروه داعش متهم است. گفته می‌شود بخش عمدۀ تروریست‌های داعش، از خاک ترکیه وارد سوریه می‌شوند.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku