News   /   اروپا

حملۀ آتش‌افروزان به محل نشست یک سازمان اروپایی در آلمان

حضور نیروهای آتش‌‎نشانی شهر هامبورگ در محل آتش سوزی (عکس از راپتلی)

در حالی که تا برگزاری نشست سازمان امنیت و همکاری در اروپا در شهر هامبورگ در آلمان تنها چند روز باقی مانده است، افراد ناشناس محل برگزاری این نشست را به آتش کشیدند.

به گزارش رسانه‌های محلی، حدود 40 نفر که صورت خود را پوشانده بودند، غروب یکشنبه مواد آتش‌زا را به داخل این ساختمان پرتاب کردند.

در پی این اقدام، طبقۀ اول این ساختمان در آتش سوخت.

شاهدان عینی به روزنامۀ بیلد آلمان اعلام کردند مهاجمان ظرف چند دقیقه بخش‌های مختلفی از ساختمان را به آتش کشیدند و «به همان سرعتی که آمده بودند، ناپدید شدند.»

سخنگوی آتش‌‎نشانی شهر هامبورگ به روزنامۀ مرکور گفت نمای ساختمان در اثر آتش‌سوزی به شدت آسیب دیده است، اما آتش‌سوزی به سرعت مهار شد.

این حمله در حالی صورت گرفت که نشست وزرای امور خارجۀ کشورهای عضو سازمان امنیت و همکاری در اروپا قرار است هشتم و نهم دسامبر (18 و 19 آذر) در همین ساختمان برگزار شود.

پلیس آلمان نیز اعلام کرد حمله به این ساختمان با برگزاری نشست سازمان امنیت و همکاری در اروپا مرتبط است.

گفته می‌شود مهاجمان با انگیزه‌های سیاسی دست به این اقدام زدند، ولی هنوز هیچ سرنخ روشنی دربارۀ مهاجمان و انگیزه‌های آن‌ها به دست نیامده است.

با وجود این، روزنامۀ بیلد نوشت گروه‌های چپگرای افراطی، از جمله اتحاد علیه تجاوز امپریالیستی، پیش‌تر اعلام کرده بودند در واکنش به برگزاری این نشست در هامبورگ تظاهرات می‌کنند.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku