News   /   گزارش

گزارش: مداوای مجروحان زاریا در ایران

تصویر برخی از افرادی که در حملۀ نظامیان نیجریه به شهر زاریا مصدوم شده‌اند.

بیست و هفت نفر از مسلمانانی که در جریان قتل‌عام سال گذشته در شهر زاریا در نیجریه مجروح شدند، قرار است برای مداوا عازم ایران شوند.

این افراد در حملۀ نیروهای ارتش نیجریه به منزل شیخ ابراهیم زکزاکی، رهبر جنبش اسلامی این کشور، دچار آسیب‌دیدگی شدند.

دانجوما عبداللهی، خبرنگار پرس ‌تی‌وی، گزارش می‌دهد.

بیست و هفت بیماری که در جریان قتل‌عام مسلمانان در دسامبر 2015 (آذر 94) در شهر زاریا  مجروح شده بودند، قرار است برای درمان به ایران سفر کنند.

آنها دچار جراحت‌های شدیدی شده‌اند و نیاز است که برای درمان به خارج از کشور ارجاع شوند.

بسیاری از این بیماران در اثر اصابت گلوله یا سوختگی شدید ناشی از به آتش کشیده شدن منزل شیخ زکزاکی به دست ارتش نیجریه مجروح شده‌اند.

جومای احمد کاروفی می‌گوید هدف اصابت شش گلوله قرار گرفته و کماکان به خاطر سردردهای شدید ناشی از ترکشی در سرش زجر می‌کشد. او که پنج فرزند خود را در جریان قتل‌عام در زاریا از دست داده برای عاملان این حادثه یک پیغام دارد.

جومای احمد کاروفی تأکید کرد: «ما حسینی هستیم و حسینی خواهیم ماند اصلاً مهم نیست که آن‌ها چه می‌کنند. آن‌ها باید بدانند و متوجه این اخطار شده باشند که وقتی ما بیش از اندازه تحت فشار قرار بگیریم، حسینی‌ها به صحنه خواهد آمد. ما همان مردمی هستیم که در کربلا گرفتار و قتل‌عام شدند ولی تا به امروز آنجا هستیم و تا ابد نیز خواهیم ماند.»

گروه ابتکار مراقبت‌های پزشکی این سفر پزشکی را سازماندهی کرده و قرار است این بیماران را به خاطر مشکلات موجود در نیجریه به ایران اعزام کند.

این بیست و هفت بیمار، که در بین آنها کودک نیز هست، از میان 290 مجروح قتل‌عام زاریا انتخاب شده‌اند. این بیماران قرار است دو هفته در ایران بمانند.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku