شرکت ژاپنی سونی هدست «واقعیت مجازی» خود را روانۀ بازار کرد.
سونی با عرضۀ هدست «واقعیت مجازی» برای کنسول پلیاستیشن 4، امیدوار است بتواند تحولی در بازیهای رایانهای بهوجود بیاورد.
این هدست چهارشنبه 12 اکتبر (21 مهر) پس از مدتها گمانهزنی دربارۀ ویژگیهای آن، با قیمت 399 دلار به بازار آمدهاست.
دنیای واقعیت مجازی نسل جدید دنیای سرگرمی است و به همین دلیل شرکتهای فعال در این حوزه تلاش میکنند تا نام خود را در این حیطه مطرح کنند. سونی نیز به عنوان یکی از بزرگترین شرکتهای فعال در دنیای بازیهای رایانهای، سال ۲۰۱۴ هدست واقعیت مجازی خود را با نام Play Station VR معرفی کرد و اعلام کرد که این هدست در سال ۲۰۱۶ برای کنسول پلیاستیشن ۴ عرضه خواهد شد.
سونی با عرضۀ این هدست امیدوار است بتواند علاوه بر پیروزی در رقابت با نمونههای مشابه، این شرکت را از ورشکستگی احتمالی برهاند.
پیشتر نامهای تجاری دیگری نیز هدستهای واقعیت مجازی خود را عرضه کردهبودند، اما کارشناسان میگویند هدست واقعیت مجازی سونی به دلیل ویژگیهای منحصربهفردی که دارد، با کالاهای مشابه متفاوت است. از جمله اینکه قیمت این هدست از نمونههای مشابه خود بسیار ارزانتر است.
هدست سونی همچنین بسیار ساده طراحی شده و کار کردن با آن برای کاربران آسان است. از لحاظ سختافزاری نیز استفاده از این هدست بسیار راحتتر از هدستهای دیگر است.
شرکتهای معتبری زیادی بازیهای مخصوص این هدست را عرضه دادهاند که این مسأله یکی از ویژگیهای مثبت این هدست است.
سونی این هدست را به زیبایی تمام طراحی کردهاست و در قسمت پایینی آن فضایی را باز کردهاست تا کاربر دنیای بیرون را ببینید. دلیل این کار، محافظت از جان کاربران عنوان شدهاست.
البته یکی از نکات منفی این هدست که کاربران در ابتدا با آن مواجه میشوند، زاویۀ دید ۱۰۰ درجهای آن است. این کار باعث شده تا محیط مجازی، کمی غیرواقعی به نظر برسد؛ درست به مانند اینکه کاربر از داخل عینک به دنیا نگاه میکند. شاید بسیاری از مردم این نکته را منفی ارزیابی نکنند، اما اگر کاربر پیش از این از هدستهای واقعیت مجازی دیگر استفاده کرده باشد، این زاویۀ دید کم، رضایتبخش نیست.
استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی وی فارسی» بلامانع است.