News   /   ايران

عضویت ایران در شورای اداری اتحادیۀ جهانی پست

ایران پس از 12 سال به عضویت شورای اداری اتحادیۀ جهانی پست درآمد.

ایران پس از 12 سال به عضویت شورای اداری اتحادیۀ جهانی پست درآمد.

پذیرش عضویت ایران در این شورا، در بیست‌و‌ششمین کنگرۀ جهانی پست در استانبول ترکیه و با حضور محمود واعظی، وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات ایران صورت گرفت.

در روزهای پایانی این کنگره، انتخابات این شورا برگزار شد و از میان 51 کشور کاندیدا، ایران توانست رتبۀ هشتم گروه خود را بدست آورد.

بیست‌و‌ششمین کنگرۀ جهانی پست از 20 سپتامبر (30 شهریور) با مشارکت 192 کشور و حضور بیش از 2500 نماینده از سراسر جهان آغاز به کار کرده‌است.

مجمع عمومی کنگره روز دوشنبه و نشست وزیران روز سه‌شنبه برگزار شد، تا انتخابات برای دورۀ جدید مدیریت در اتحادیۀ جهانی پست انجام شود.

محمود واعظی، وزیر ارتباطات وفن‌آوری اطلاعات ایران

اتحادیۀ جهانی پست به عنوان یک سازمان میان دولتی در سال 1874 (1253) به منظور پاسخگویی به نیازهای رو به رشد ناشی از توسعۀ روابط بین‌المللی و تسهیل در روند گردش مرسولات پستی تأسیس شد.

شورای اداری اتحادیۀ جهانی پست مهمترین نهاد این اتحادیه است که 40 عضو آن در جریان هر کنگره انتخاب می شوند.

ترکیه به عنوان کشور میزبان برگزار‌کنندۀ این کنگره به سمت رئیس این شورا برای یک دورۀ چهارساله انتخاب شده‌است.

نظارت بر کلیۀ فعالیت‌های اتحادیه بین دو کنگره، مطالعه و بررسی مسایل مربوط به خط‏مشی‌های دولتی در زمینۀ موضوعات پستی، بررسی و تصویب هرگونه اقدام ضروری برای حفظ و تقویتِ کیفیت سرویس پستی بین‌المللی و نوسازی آن در چهارچوب صلاحیت‏های شورا، ارتقا، هماهنگی و نظارت بر کمک‏های فنی پستی در چارچوب همکاری‏های فنی بین‏المللی، تضمین نظارت بر فعالیت دفتر بین‏‌الملل؛ تصویب نظامنامه کارکنان و شرایط خدمت کارمندان انتخاب شده، تصویب گزارش دوسالانه و گزارش عملکرد مالی دفتر بین‌الملل، ارائۀ موضوعات مطالعاتی برای بررسی به شورای عملیات پستی، تعیین کشور میزبان کنگرۀ بعدی، بررسی و تصویب بودجه و حساب‏های سالیانه اتحادیه؛ تصویب آیین‏نامه مالی آن از اهم وظایف این اتحادیه است.

 این اتحادیه تاکنون بیست‌و‌شش کنگره برگزار کرده‌است و در حال حاضر 192 کشور عضو آن هستند.

 


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku