News   /   ايران

سفارت ایران در ترکیه: زخمی‌شدن چند ایرانی در انفجار وان

انفجار خودروی بمب‌گذاری‌شده در شهر وان ترکیه؛ 22 شهریور 1395 (عکس از خبرگزاری رویترز)

سفارت جمهوری اسلامی ایران در آنکارا از زخمی‌شدن تعدادی اتباع ایرانی در انفجار خودروی بمب‌گذاری‌شده در شهر وان ترکیه خبر داده‌است.

به گزارش ایسنا، سفارت ایران در ترکیه روز دوشنبه اعلام کرد بر اثر انفجار در شهر عمدتاً کردنشین وان، واقع در شرق این کشور، دست‌کم 48 نفر زخمی شده‌اند که چندین ایرانی در میان زخمی‌شدگان دیده می‌شوند.

براساس این گزارش، حال یکی از مجروحان این انفجار وخیم است.

خبرگزاری دوغان ترکیه صبح دوشنبه گزارش داد، یک دستگاه خودروی بمب‌گذاری‌شده نزدیک مقر حزب حاکم، حزب عدالت و توسعه، در شهر وان منفجر شد که بر اثر آن دست‌کم 46 غیرنظامی و دو مامور پلیس زخمی شدند.

همچنین شبکۀ خبری سی‌ان‌ان ترک بدون اشاره به جزئیات بیشتر، از حضور تعدادی از ایرانیان در میان زخمی‌های این انفجار مهیب خبر داده‌است.

این در حالی است که پیشتر شمار زخمی‌شدگان این انفجار 27 نفر اعلام شده بود.

هنوز هیچ شخص یا گروهی مسئولیت این انفجار را برعهده نگرفته‌است؛ اگرچه مقامات ترکیه پیکارجویان حزب کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) را مسئول این حمله عنوان کرده‌اند.

این انفجار یک روز پس از آن روی داد که دولت ترکیه اعلام کرد 28 شهردار به ظن ارتباط با پیکارجویان حزب کارگران کردستان برکنار میشوند. این اقدام دولت از سوی احزاب طرف‌دار کُردها در ترکیه به شدت محکوم شد.

از تیر سال گذشته و در پی شکسته شدن آتش‌بس دو ساله میان دولت ترکیه و پ‌ک‌ک، درگیری در مناطق کردنشین جنوب شرق این کشور تشدید شده است.

احزاب سیاسیِ مخالف رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، می‌گویند در ناآرامی‌های اخیر این کشور بین 500 تا یک هزار غیرنظامی که اغلب ساکن مناطق کردنشین در جنوب شرق این کشور بودند، کشته شده‌اند.

ترکیه پ‌ک‌ک را گروهی تروریستی می‌داند که به دنبال خودمختاری مناطق کردنشین این کشور است. چند دهه درگیریِ دولت ترکیه و پ‌ک‌ک بیش از 40 هزار کشته بر جای گذاشته است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku