News   /   اروپا

نتایج اولیۀ انتخابات پارلمانی آلمان؛ شکستِ حزب مرکل

تصویری از هواداران حزب آلترناتیو برای آلمان پس از اعلام نتایج اولیۀ انتخابات پارلمانی ایالتی (14 شهریور 1395 - عکس از خبرگزاری فرانسه)

نتایج اولیۀ شمارش آرای انتخابات پارلمانی در ایالت مکلنبورگ – فورپومرنِ آلمان نشان می‌دهد حزب راستگرای افراطی «آلترناتیو برای آلمان» از احزاب دیگر پیش افتاده است.

به گزارش رسانه‌های آلمانی، حزب محافظه‌کار دموکرات‌ مسیحی به رهبری آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، پس از احزاب آلترناتیو برای آلمان و سوسیال دموکرات‌ در این انتخابات ایالتی در زادگاهِ مرکل در مقام سوم قرار دارد.

بنا بر گزارش شبکۀ تلویزیونی آ.ر.د آلمان، حزب آلترناتیو برای آلمان توانست با مخالفت با سیاست‌های مرکل در قبال پناهجویان 21 درصد آراء را کسب کند و از احزاب دیگر پیش بیفتد.

حزب آلترناتیو برای آلمان به عنوان سرسخت‌ترین مخالف سیاست‌های مرکل با شعار «مرکل باید کنار برود» وارد مبارزات انتخاباتی شد.

لیف اریک هولم، نامزد اصلی حزب آلترناتیو برای آلمان، در یکی از شعب اخذ رأی (14 شهریور 1395 - عکس از خبرگزاری فرانسه)

حزب سوسیال دموکرات توانست 30.5 درصد آرا را به خود اختصاص دهد، این در حالی است که این حزب در انتخابات پیشین در سال 2011 حدود 35.6 درصد آرا را کسب کرده بود.

حزب دموکرات مسیحی نیز 19 درصد آرا را از آن خود کرد که بدترین نتیجۀ انتخاباتی برای این حزب در این ایالت محسوب می‌شود. این حزب در انتخابات سال 2011 حدود 23 درصد آرا را در اختیار داشت.

انتخابات پارلمانی ایالتی آلمان از نخستین ساعات روز یکشنبه ۴ سپتامبر (14 شهریور) شعب اخذ رأی در ۳۶ شهر و بخش ایالت مکلنبورگ - فورپومرن آغاز شد. بیش از ۱ میلیون و ۳۰۰ هزار رأی‌دهنده در این انتخابات شرکت کردند.

نخستین نتایج شمارش آراء ساعت ۶ بعد از ظهر به وقت محلی اعلام شد.  نتایج نهایی نیز در آخرین ساعات امشب اعلام خواهد شد.

آخرین انتخابات پارلمانی آلمان در سال ۲۰۱۱ با مشارکت 51 درصدی مردم به پیروزی حزب سوسیال دموکرات انجامید.

 این حزب بیش از ۳۵ درصد آراء را به خود اختصاص داد و با ائتلاف حزب دموکرات مسیحی به رهبری مرکل دولت ایالتی تشکیل داد.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی وی فارسی» بلامانع است.

 


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku