News   /   اروپا

معاون صدر اعظم آلمان بار دیگر از سیاست مهاجرتی حزب محافظه کار مرکل انتقاد کرد

زیگمار گابریل در مصاحبه با شبکه تلویزیونی ZDF از سیاست مهاجرتی حزب محافظه کار مرکل انتقاد کرد.

معاون صدر اعظم آلمان در انتقاد از سیاستهای مهاجرتی مرکل گفته است محافظه کاران چالش ادغام موج بی سابقه مهاجران و پناهجویان را در جامعه آلمان دست کم گرفتند.

زیگمار گابریل که رهبر حزب سوسیال دموکرات (SPD) از احزاب تشکیل دهنده ائتلاف حاکم نیز هست، در مصاحبه با شبکه تلویزیونی ZDF آلمان که روز شنبه منتشر شد، تصریح کرد:« همواره گفته ایم پذیرش بیش از یک میلیون مهاجر در سال، امری غیر قابل تصور است.»

به گزارش نشریه انگلیسی گاردین، گابریل در حالی از سیاست مهاجرتی حزب محافظه کار آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان، انتقاد کرد که رقابت های انتخابات سراسری سال آینده آغاز شده است.

سال گذشته میلادی، بیش از یک میلیون مهاجر و پناهجو از خاورمیانه، آفریقا و نقاط دیگر جهان وارد آلمان شدند که بیم و نگرانی فزاینده ای را درباره نحوه همزیستی آنان در جامعه آلمان و بازار کار  برانگیخت.

تصویری از پناهجویان که در یک مرکز دولتی در برلین در انتظار ثبت نام هستند. (30 آذر 1394 ، عکس از خبرگزاری فرانسه)

سیاست های مهاجرتی حزب حاکم آلمان ، نظر رای دهندگان آلمانی را به سمت حزب «جایگزینی برای آلمان» (AFD) سوق داده و حمایت این حزب که رویکردی ضد مهاجرتی دارد، افزایش یافته است.

بر اساس آمار اداره کار آلمان، هر چند آمار پذیرش مهاجران و پناهجویان در آلمان کاهش یافته ، اما همچنان در حال حاضر ماهانه 16 هزار نفر در قالب مهاجر و پناهجو وارد این کشور می‌شوند.

«فرانک یورگن وایزه»، رئیس اداره امور پناهجویان آلمان، در اظهارات اخیر خود اعلام کرده است بیش از 300 هزار پناهنده تا پایان سال جاری میلادی به این کشور مهاجرت خواهند کرد.

گابریل در حالی پذیرش خیل مهاجران را به آلمان غیر ممکن دانست که آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان سال گذشته در اظهارات خود درباره بحران مهاجران بارها عبارت «ما می‌توانیم» را تکرار کرد.

مرکل اواخر جولای، در پی حملات تروریستی داعش در آلمان، از این عبارت استفاده کرد که در نتیجه آن سیاست مهاجرتی وی مبنی بر سیاست درهای باز بیش از پیش آشکار شد.

این در حالی است که محبوبیت مرکل بعد از حملات علیه غیرنظامیان در آلمان، کاهش یافته است.

گابریل گفته است، تکرار این عبارت کافی نیست و محافظه کاران باید برای پذیرش مهاجران شرایط لازم را فراهم کنند، در حالی که آنان همواره از فرصتهای ممکن برای این کار جلوگیری کرده اند.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌وی فارسی» بلامانع است.

 


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku