News   /   آفريقا

پارلمان تونس به دولت نخست وزیر این کشور رای اعتماد نداد

حبیب الصید نخست وزیر دولت تونس که اعضای کابینه آن نهم مرداد 1395 با رای عدم اعتماد پارلمان این کشور مواجه شد.

پارلمان تونس با اکثریت آراء به دولت «الحبیب الصید» نخست وزیر این کشور رای اعتماد نداده است .

دولت حبیب الصید نخست وزیر تونس از دو ماه قبل، بعد از آن که باجی قائد سبسی رئیس جمهور این کشور اعلام کرد از تشکیل دولت وحدت ملی حمایت می کند، تحت فشار قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، از 217 نماینده تونس، 191 نفر در جلسه رای گیری پارلمان حضور داشتند که 118 نفر به دولت رای عدم اعتماد، سه نفر رای موافق و 27 نفر رای ممتنع دادند.

این در حالی است که «الحبیب الصید» پیش از رای گیری در جلسه پارلمان تونس تاکید کرد، منصب نخست وزیری را فقط به خاطر وظیفه ملی پذیرفته است و اصراری به حفظ این سمت ندارد.

وی افزود: «می‌دانم که پارلمان به کابینه رأی اعتماد نمی‌دهد، ولی ترجیح دادم که به قانون اساسی احترام بگذارم و به هر تصمیمی که پارلمان بگیرد رضایت خواهم داد.»

این در حالی است که شماری از احزاب سیاسی تونس از جمله چهار حزب تشکیل‌دهنده ائتلاف حاکم یعنی «ندای تونس»، «النهضه»، «آفاق تونس» و «اتحاد ملی آزاد» پیشتر از تصمیم خود برای امتناع از رای اعتماد دوباره به دولت «الحبیب الصید» خبر داده بودند.

«الباجی قائد السبسی»، رئیس جمهور این کشور نیز اعلام کرده است نامزد نخست وزیری جهت تشکیل دولت جدید را پس از توافق احزاب انتخاب خواهد کرد.

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku