News   /   آمريکا

پذیرش نامزدی حزب دموکرات از سوی هیلاری کلینتون

پذیرش نامزدی حزب دموکرات از سوی هیلاری کلینتون در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا (عکس از خبرگزاری فرانسه)

هیلاری کلینتون در آخرین روز از گردهمایی دموکرات‌ها، رسماً نامزدی این حزب را برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا پذیرفت.

نامزد حزب دموکرات آمریکا برخلاف دونالد ترامپ جمهوری خواه، در سخنان خود تنها یک بار به ایران اشاره کرد و ضمن حمایت از سیاست خارجی دولت اوباما درباره توافق هسته ای با ایران گفت «افتخار می‌کنم موفق شدیم برنامه هسته‌ای ایران را بدون شلیک حتی یک گلوله متوقف کنیم-اکنون باید بر اجرای آن متمرکز شویم و به حمایت از اسرائیل را ادامه دهیم.»

دونالد ترامپ، نامزد نهایی حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست جمهوری امریکا در گردهمایی ملی جمهوری‌خواهان که هفته گذشته در شهر کلیولند در ایالت اوهایو برگزار شد، توافق با ایران را «بدترین توافق تاریخ خوانده بود.» 

کلینتون همچنین در تشریح برنامه سیاست خارجی خود گفت: «آمریکا با هم‌پیمانان خود در ناتو در برابر هر تهدیدی ایستادگی خواهد کرد، حتی اگر این تهدید از سوی روسیه باشد.»  

بخش اعظم سخنرانی کلینتون به حملات کوبنده علیه ترامپ اختصاص داشت. 

وی از مردم آمریکا خواست تا فریب وعده‌های  پوچ و توخالی ترامپ را درباره از بین بردن تهدید خارجی و ثبات بخشیدن به اقتصاد نخورند. وی در ادامه گفت ترامپ بدنبال ایجاد شکاف بین مردم آمریکا است.  

سخنرانی هیلاری کلینتون در روز پایانی گردهمایی حزب دموکرات آمریکا(عکس از خبرگزاری فرانسه)  

کلینتون افزود، ترامپ یک سرمایه دار و تاجراست که تنها به فکر منافع شخصی خویش است و احترامی برای مردم آمریکا قائل نیست. 

کلینتون با اشاره به سیاست خارجی ترامپ و مبارزه با تروریسم گفت، ترامپ هیچ برنامه‌ای در این باره ارائه نداده است و تنها به بیان مواضع «پوچ و بی اساس» بسنده کرده است. 

کلینتون که در دوره اول ریاست جمهوری باراک اوباما، وزیر امورخارجه آمریکا بود در ادامه گفت:«فرض کنید او(ترامپ) در دفتر ریاست جمهوری نشسته است که این خود می تواند یک فاجعه واقعی باشد. فردی را که می توان به سادگی با یک توییت عصبانی کرد، نمی تواند کنترل زرادخانه هسته‌ای را دراختیار گیرد.»

null
دونالد ترامپ، نامزد نهایی حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست جمهوری امریکا 

ترامپ: دوست داشتم حامیان هیلاری را بزنم 

سخنان کلینتون با واکنش تند و فوری ترامپ مواجه شد. ترامپ بلافاصله بعد از این سخنان گفت: «دوست داشتم برخی از حامیان کلینتون را طوری بزنم که هیچ وقت خوب نشوند. مخصوصاً دلم می‌خواست یکی از این سخنرانان را طوری بزنم که دنیا دور سرش بچرخد و نفهمد از کجا خورده است.»

پنجاه و هشتمین انتخابات ریاست جمهوی آمریکا هشتم نوامبر، 2016 ( 18 آبان، 1395) برگزار خواهد شد.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku