News   /   آمريکا

معاونان ترامپ و کلینتون چه کسانی هستند؟

دونالد ترامپ نامزد جمهوری خواه انتخابات ریاست جمهوری امریکا در کنار مایک پنس فرماندار ایندیانا (عکس از خبرگزاری فرانسه)

به گزارش رسانه‌های امریکایی، دونالد ترامپ نامزد جمهوری خواه انتخابات ریاست جمهوری مایک پنس فرماندار ایندیانا را به عنوان معاون خود انتخاب کرده است.

به گزارش ای‌بی‌سی نیوز، پنس پیشنهاد ترامپ را پذیرفته است.

ستاد انتخاباتی ترامپ قرار بود رسما این خبر را روز جمعه اعلام کند اما به علت وقوع حمله تروریستی در شهر نیس فرانسه که دهها کشته و زخمی برجای گذاشته، اعلام این خبر فعلاً به تعویق افتاده است.

فرماندار ایالت «ایندیانا» به اتخاذ سیاست‌های ضد ایرانی مشهور است. وی در سپتامبر سال 2015 در نامه‌ای به باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا گفت که تحریم‌های ایالت تحت امرش علیه ایران را علی‌رغم حصول «برجام» حفظ خواهد کرد. 

«پنس» در این نامه، همچنین با لحنی تند از توافق هسته‌ای انتقاد کرده و نوشته است که این توافق، اسرائیل را امن‌تر نمی‌کند. 

پنس از سال 2013 فرماندار ایندیاناست؛ وی از سال 2009 تا 2013 در کنگره امریکا حضور داشته و همواره یکی از حامیان اصلی جنبش چای (تی پارتی) بوده است.

با این حال ترامپ عصر پنج شنبه در پاسخ به سوالی درباره پنس، گفت: «من هنوز تصمیم نهایی‌ام را نگرفته‌ام.»

ترامپ امیدوار است با جذب پنس، بتواند حمایت جمهوری خواهان محافظه کار را جلب کند.

گزارش‌های منتشره حاکی است، پنس که از مخالفان ورود پناهجویان سوری به امریکا و به ویژه ایالت ایندیاناست، روابط محکمی با چارلز و دیوید کخ، تاجران میلیاردر امریکایی دارد. به اعتقاد ناظران ترامپ برای ادامه رقابت های انتخاباتی به حمایت مالی این دو نیاز خواهد داشت. 

همچنین گفته می‌شود، دیگر نامزدهای معاونت ترامپ نوت گینگریچ رئیس پیشین مجلس نمایندگان و کریس کریستی فرماندار نیوجرسی بودند.

هیلاری کلینتون نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری امریکا (عکس از خبرگزاری فرانسه)

متحد اسرائیل، معاون احتمالی کلینتون

در همین حال بر اساس برخی گزارش ها، ژنرال جیمز استاوریدیس فرمانده پیشین ناتو که از حامیان سرسخت رژیم اسرائیل است، به عنوان نامزد احتمالی هیلاری کلینتون نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری امریکا مطرح شده است.

استاوریدیس بارها به شدت از توافق اتمی میان ایران و گروه 1+5 انتقاد کرده و از حامیان اصلی پیمان نظامی میان امریکا و اسرائیل است.

استاوریدیس که در سال‌های 2009 تا 2013 فرمانده نیروهای امریکایی و ناتو در اروپا بود، در این مدت بارها با مقامات این رژیم دیدار و درباره همکاری‌های نظامی گفتگو کرده است.

انتخابات ریاست جمهوری امریکا قرار است در تاریخ ۸ نوامبر 2016 (18 آبان 1395) برگزار ‌شود.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku