News   /   آمريکا

انتقاد مکزیک از تصمیم دولت امریکا

تصویر آرشیوی از آنتونیو زامبرانو مونتس

تصمیم دولت امریکا در پرونده کشته شدن یک مهاجر مکزیکی غیرمسلح به دست پلیس واشنگتن، انتقاد شدید مکزیک را به همراه داشته است.

وزارت خارجه مکزیک نسبت به تصمیم وزارت دادگستری امریکا که افسران مسبب کشته شدن آنتونیو زامبرانو مونتس را مجرم نشناخته بود، ابراز نارضایتی کرد.

این اتفاق در تاریخ 21 بهمن 93 در شهر پاسکو در ایالت واشنگتن رخ داد و ویدئویی که از این حادثه منتشر شده نشان می‌دهد سه افسر پلیس او را به ضرب گلوله از پای در می‌آورند.

انتشار این ویدئو موج گسترده اعتراض‌های خیابانی و توجه جامعه بین الملل را به همراه داشت.

دفتر دادستانی امریکا در منطقه شرق ایالت واشنگتن در بیانیه‌ای اعلام کرد: «مدارک عینی یا شهادت معتبری وجود ندارد که گفته‌های افسران پلیس... درباره لزوم توسل به زور برای حفاظت از خودشان و جلوگیری از تهدید را رد کند.»

گفته می‌شود آنتونیو به سوی خودروهای عبوری و ماموران پلیس سنگ پرتاب کرده است.

وزارت خارجه مکزیک اعلام کرد از آنجایی که زامبرانو مونتس یک مرد بی‌خانمان از ایالت غربی میچوآکان مکزیک بود، هیچ شانسی وجود ندارد که این پرونده مورد توجه هیات منصفه در دادگاه قرار گیرد.

در بیانیه وزارت خارجه مکزیک آمده است: «مساله مصونیت از مجازات و عدم شفافیت، کماکان در اعتمادی که باید بین نیروهای پلیس و اقشار اقلیت در جوامع آنها برقرار باشد، شکاف ایجاد می‌کند.»

این وزارتخانه مرگ بیش از 70 مکزیکی در شرایط مشابه در امریکا را ثبت کرده است و تنها شمار اندکی از خانواده این قربانیان موفق به دریافت غرامت شده‌اند.

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku