News   /   ايران

هشدار سفارت ایران در آنکارا برای سفر به ترکیه

سفارت ایران درآنکارا درباره سفر به ترکیه هشدار داده است. (عکس از ایسنا)

سفارت جمهوری اسلامی ایران در آنکارا با انتشار بیانیه‌ای خواستار رعایت مسائل امنیتی سفر و اقامت در کشور ترکیه شده است.

به گزارش ایسنا، سفارت ایران در آنکارا اعلام کرد: «ضمن تبریک و تهنیت به مناسبت ایام ماه مبارک رمضان، بدینوسیله از کلیه هموطنان معزز مقیم و مسافران گرامی عازم شهرهای ترکیه درخواست دارد، ضمن رعایت مقررات و هشدارهای امنیتی مقامات کشور میزبان از حضور در اماکن پرتردد و تجمعات پرهیز نمایند.»

سفارت ایران همچنین اعلام کرد ضمنا در ایام اداری و مواقع ضروری بخش‌های کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در آنکارا، استانبول، ارزروم و طرابوزان آماده ارائه خدمت و مساعدت لازم به هموطنان گرامی می‌باشند.

اطلاعیه سفارت ایران در آنکارا در حالی منتشر شده است که روز چهارشنبه بر اثر انفجار خودروی بمب گذاری شده مقابل ایستگاه پلیس در شهر میدیات در استان ماردین در جنوب شرقی ترکیه دستکم 6 کشته و 30 زخمی برجای گذاشت.

تصویری از محل انفجار تروریستی روز سه شنبه در استانبول ترکیه (عکس از خبرگزاری فرانسه)

میدیات در شمال مرز سوریه و در منطقه عمدتا کردنشین جنوب شرق ترکیه قرار دارد.

همچنین حزب کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) روز پنج شنبه با انتشار بیانیه‌ای مسئولیت این انفجار را برعهده گرفت.

انفجارِ میدیات در حالی رخ داده است که روز سه‌شنبه (18 خرداد) نیز انفجار یک بمب که نیروهای نظامی را در شهر استانبول هدف قرار داده بود، 11 کشته برجای گذاشت.

از تیرماه سال گذشته و در پی شکسته شدن آتش‌بس دو ساله میان دولت ترکیه و پ‌ک‌ک، درگیری در مناطق کردنشین جنوب شرق این کشور تشدید شده است.

ترکیه پ‌ک‌ک را گروهی تروریستی می‌داند که به دنبال خودمختاری مناطق کردنشین این کشور است. چند دهه درگیری دولت ترکیه و پ‌ک‌ک بیش از 40 هزار کشته بر جای گذاشته است.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku